top of page

למשפחות ההחטופים היקרות, אל תאמינו להם! 11 שנה אני מבקש ומתחנן עזרו לי למצוא את מאיה שהוקרבה למען מרד גטו וורשה ונחטפה ע"י גויים ואז העולם שתק וגם היום. להלן ההוכחות:             

צוואתו של מרדכי אנילביץ' גם להיסטוריונים: "המסתגל (לתפקידו הרם ע.א) חדל להבחין בין טוב לרע – הוא נעשה עבד בגוף ובנפש... אל תתרגלו! אל תסתגלו! מרדו במציאות הזאת!" 8/5/43

עפר ע"ש שרנקה - מעוררת מרד גטו וורשה 0528576401 אתר: code2hope.net מייל: code2hope@gmail.com

"גטו גייט" - האם יש משטרת זיכרון שבנתה לנו קרטל שואה עם "גטו מנטלי" המונע את ערך הזיכרון - כלי הישרדותינו?

כריכה3.jpg
הסר שטן 3.jpg
לוויקס חדש נעדרת צד שני של הפלייר לעצרת יד מרדכי.jpg

מכאן מתחילה הסיבה שישראל במקום האחרון בשיוויון בין נשים לגברים במדינות הOECD בגלל צנזור העובדה ההיסטורית שאת עיקר מרד גטו וורשה חוללו נשים - ומרד גטו וורשה זו ההשראה לדמוקרטיה העכשווית. 

2  לפרסום מסומן כחול אדום ם טל להזמנה מקור מאמר של  סבר.jpg
סבר פלוצקר ספר אורחים במוזיאון שואה או תקווה.jpg

1. פרופ' גוטמן לעופר אלוני אני לא צריך ללמד אותך  2. הם לא מבינים שום דבר 3. צוואתו

















 

 

המלצות 3 רבנים פרופ וסבר.jpg

התפרסם ביום השואה

 

תהום הפערים שבין התלהבות המבקרים, לאמת המרה - הצינזור  של אחד הסיפורים הדרמטיים הקשורים גם להקמת המדינה - מרד גטו וורשה, שעצם פרסומו היה עוזר למציאת הילדה הנעדרת מי ראה מי שמע? על מאיה החטופה  

מורן שריר.jpg
סבר בספר אורחים.jpg

 אראל סג"ל: "כי הסיפור פה הוא מדהים, הוא באמת סיפור שומט לסתות איך היא
"נשמטה, איך דודתך נשמטה מההיסטוריה ואנחנו נתקן וזאת התחלת התיקון 

מקצת הביקורות שנכתבו בספר האורחים ב"מוזיאון שואה או תקווה" 

2.jpg
3.jpg

הצעקה החברתית של ניצולי השואה, עפר שרנקה אלוני, 2012

1.jpg

 1893 ,הצעקה, אדוורד מונק

?מעניין למה ציור זה הוא הציור היקר בעולם

מימין) מונק צייר את צעקתו האישית ואני את הצעקה החברתית של ניצולי השואה שגנבו להם את ההיסטוריה)

השתקפות הצעקה הכפולה באישונים של הניצול

שואה פעם אחת כאן... ופעם אחת שם...2013

שאלות שנעורו בעקבות מציאתו ומסעו של עפר למציאת מאיה – בתה של שרנקה – מעוררת מרד גטו וורשה

1. הסקנדל  - מדוע סיפורם של 50 מורדי גטו וורשה, ששמם חקוק על מצבה קטנה בוורשה, צונזר עד לרגע זה? האם אתה מכיר שם מלבד מרדכי אנילביץ'? 2. הצנזור - מי צנזר עיתונאים, מעיתון "הארץ"  נעמה ריבה ואת מורן שריר גם כתבים זרים ממגזין "ניו-יורק טיימס", מסיפורה של שרנקה - שעצם פירסום סיפורה היה אולי עוזר למציאת בתה מאיה? 3. האבסורד- איך ייתכן ששרנקה מופיעה בצילום (כמעט יחיד בעולם, של מרדכי אנילביץ') והיא מצונזרת? למרות שהתמונה ניתנה למוזיאונים ע"י אמו של עפר אלוני (שברשותו המקור) 4. האם יש עוד קאפואים בעולם? מי הלשין על עפר למשטרה הפולנית, בכנס 70 שנה למרד גטו וורשה, וגרם למעצר שווא בוורשה, למרגלות פסל המרד? (למרות שהפסל נתן רפפורט קיבל את הצילום האמור בסעיף 3 מאימו של עפר) 5. האם יש דמוקרטיה? מדוע נזרק עפר מ"יד ושם" ע"י אנשי ביטחון, בשעה ששאל שאלה דמוקרטית את ד"ר דרייפוס "האחראית לזיכרון השואה": "למה את מצנזרת את 50 הלוחמים ששמם חקוק במצבה במילא 18 - בונקר המפקדה של מרד גטו וורשה?" 6. האם ההיסטוריה של המרד שייכת למישהו? האם מישהו מנסה לשלוט גם על זיכרון השואה? מה האינטרס שלו להכחיש את האמת הפשוטה? כפי שמעידה העדה עליזה ויטיס-שומרון ופרופ. מתתיהו מינץ ספרים משנת 1946, ועשרות מסמכים שהתגלו בפברואר 2012 בת"א 7. האם ג'ורג' אורוול צדק? "מי ששולט על ההווה שולט על העבר". האם בוב דילן צדק? "ההיסטוריה היא דבר מצחיק. היא יכולה להשתנות. אירועים שהאמנו שקרו, אולי לא קרו כלל, ולהפך." 8. האם המושג "אל תתרגלו" של מרדכי אנילביץ' שממנו הם מרוויחים את כספם, מוכחש ע"י מוסדות השואה? איך ייתכן שמוסדות השואה הולכים בניגוד לצוואתו של מרדכי אנילביץ': "אל נשכח שהכבדה במלחמות היא המלחמה בנו עצמנו: לא להתרגל ולא להסתגל לתנאים אלה! המסתגל (גם לתפקידו הרם ע.א) חדל להבחין בין טוב לרע – הוא נעשה עבד בגוף ובנפש. בכל אשר יקרה אתכם, זכרו תמיד אל תתרגלו! אל תסתגלו! מרדו במציאות הזאת!" 9. האם לא אמור ההיסטוריון לנהוג כמו ארכיאולוג?  כפי שפיסת חרס יכולה לתת תפנית חדשה להיסטוריה, כל שכן עדה, ספרים, מכתבים וצילומים. 10. האם מישהו מוליך אותנו "כצאן לטבח" בנושא זיכרון השואה בכלל, ומרד גטו וורשה בפרט? "התלות ב"יד ושם" יוצרת בעיה" – ראו ביקורתו של פרופ' דניאל בלטמן בעיתון "הארץ" מתאריך 19 אפריל 2013. 11. איך ייתכן שפרופ' חווי דרייפוס, מיד ושם ואוניברסיטת ת"א, האחראית על "זיכרון השואה" שקיבלה את המנוי שלה בפרוטקציה לא נתנה את הדין בשינוי פני ההיסטוריה לכב' ביקורו של פוטין ביד ושם?

לתרומה לשמירת ערך הזיכרון (בלי פוליטיקה) ו/או להנצחת נספים, במוזיאון "שואה או תקווה" בי-ם בהמלצת 3 רבנים ופרופ' גוטמן....

Paypal: code2hope@gmail.com

Bit - ביט - למספר 052-8576401, עפר שרנקה אלוני.

בנק המזרחי, 20, מספר סניף 434, מספר חשבון: 107349.

iban sarenka ofer:  IL800204340000000107349

בכל מקרה תקבלו חשבונית כהוצאה מוכרת, לפרטים בטלפון: 050-2578313

מיני מוזיאון "שואה או תקווה", ע"ש רחל לאה שרנקה, שדרות הרצל 120 ירושלים, תחנה לפני יד ושם, מייל: code2hope@gmail.com

תוכן הדף:

 א. סור מרע 1. א. הכתבה שצונזרה בעיתון פולני "שרנקה הז'אן דארק של פולין" ב. התלהבותה של החברה למתנסים ג. "זה נראה לי מאד" רכזת מדריכי פולין ד. מנהלת מוזיאון יד מרדכי: "מאד מרגש להכיר דודתך שיושבת בצד הימיני של אניבליץ' ולדעת את שמה ה. כל הנהלת מוזיאון יד מרדכי "עלו לרגל" להחשף לסיפור בסטודיו שלי אך צונזרו 2. שורות מספרה של פרופ. פורת על צינזור שמות הלוחמים של מרד גטו וורשה 3. שלושה עדים שמעידים על נכונות הסיפור של שרנקה 4. על מציאה אין מחלוקת 5. צפו באכזריותה של חווי דרייפוס 6. גם מאיה רוצה הביתה 7. צינזורי ממוזיאון בלונדון 8. יומי עיני - מרגל איש מוסד ממייסדי 8200, ראש המנמ"ת במלחמת יום כיפור שחי בדריכות כל חייו שלא קשור משפחתית לנושא השואה, יצא נרגש מ"מוזיאון שואה או תקווה" 9. סופרת פולניה מבקשת לכתוב על שרנקה אך מצונזרת 10. מכתב ראשון ב2013 לפרופ' אייל זיסר   10א. מכתבי השני לפרופסור זיסר ב2021 שלא קיבלתי תשובה עליו עד היום  10ב. תגובתו ב2013 של פרופסור אייל זיסר: "אני מאמין בדיאולוג עם חוקרים" אך לצערי עד היום - 2023 לא קיבלתי אפשרות כזאת, האם זאת דמוקרטיה?  11. עפר שרנקה אלוני פונה לנשיא ריבלין לעזרה למציאת מאיה החטופה 11ב. מכתבי לנשיא המדינה, ערב יום כיפור בבקשה לעזרה בחיפוש אחרי החטופה מאיה שהוקרבה למען מרד גטו וורשה שלא קיבל מענה עד היום 12. גירושי מיד ושם 13. מעצרי בוורשה 14. מי צינזר במערכת ה"ארץ" את התלהבותו של מורן שריר? 15. מזעזע חווי דרייפוס בשם יד ושם מודה שהם שינו את פני ההיסטוריה לכבוד ביקורו של פוטין ביד ושם  16. נציגי מנהל חברה ונוער, משרד החינוך ליאת סלומון ועדי פרקש "הבעתי עניין רב...מערך הדרכה על דמותה (של שרנקה) שישולב במסלול הגבורה (בוורשה). אך גם הנ"ל צונזרו"..."נשמח לשלב הרצאה שכזו ביום עיון למדריכי פולין או למחנכים מלווים" וגם הנ"ל צונזרו...מכתב מתאריך 2.1.2013 17. הקלטה של שיטת הצינזור 18. יש הטוענים שפרופסור גוטמן בערוב ימיו לא היה במיטבו אז למה יו"ר יד ושם התחנן שגוטמן יחזור ליד ושם 19. פרופ' ישראל גוטמן - אף אחד מהדרעקים (זוהמה) האלה (מיד ושם) לא מבין את זה

ב. ועשה טוב (רק לינקים) 1. פרופ' גוטמן- מייסד יד ושם לעפר אלוני, רק היהודים מרדו בנאצים במרד אזרחי, מתוך 20 מדינות שכבשו 2. פרופ' גוטמן המרצה שלא הוזמן להרצאתו 3. פרופ' מתתיהו מינץ, על חלקה החשוב ביותר של שרנקה במרד גטו וורשה... 4. פרופ' ישראל גוטמן לעפר אלוני אני לא צריך ללמד אותך ומעודד את עפר לכתוב את ספרו "צופן התקווה" 5. יהודי שקיבל "גיבור פולין" צועק על צינזור ההיסטוריה בכנס של השמאל השולט על הזיכרון - נקודה האסטרטגית 6. צוואתו של פרופ' ישראל גוטמן 7. דעתו של פרופ' גוטמן, על פרופ' חווי דרייפוס, "היא מדברת שטויות" והיא עוד מנפנפת שהייתה תלמידתו, חצופה 8. לסרטונים מרובים ביוטיוב עם עדים שהיו שם 8א. עפר (ע"ש שרנקה) אלוני, שרנקה עוררה את המרד בנאצים 8ב. Sarenka, roused the Warsaw Ghetto Uprising ג. סקנדל הבלתי נתפס 9. נציגי מנהל חברה ונוער, משרד החינוך ליאת סלומון ועדי פרקש "הבעתי עניין רב...מערך הדרכה על דמותה (של שרנקה) שישולב במסלול הגבורה (בוורשה). אך גם הנ"ל צונזרו"..."נשמח לשלב הרצאה שכזו ביום עיון למדריכי פולין או למחנכים מלווים" וגם הנ"ל צונזרו...מכתב מתאריך 2.1.2013

לתוכן הדף
2 (1).jpg

 שם הציור: חומת משטרת הזיכרון המונעת מאיתנו את רוח הנעורים - הנעורות ציור: עפר שרנקה אלוני גודל: 131 על 43 ס"מ אקריליק על בד

1. העוסקים בסוגיית השואה שהתפעלו מסיפורה של רחל לאה שרנקה אך צונזרו?!

Anchor 1

א.צונזר והורד מהאינטרנט, כתבה בעיתון פולני: "שרנקה הז'אן דארק של פולין..."

ב. דוקטור מיכל אפללו - מנהלת תכנון אסטרטגי ופיתוח ידע בחברה למתנ"סים:

"קיבלתי את המייל המרתק שלך..." פנינו כעצתה ולא קיבלנו מענה

ג. ליאת סלומון - רכזת מדריכי פולין: "זה נראה לי מאוד..." אך צונזרה?

ד. התלהבותה של מנהלת מוזיאון יד מרדכי - ורד בר סמך, למציאתי בכתבה

שהופיעה בynet אפילו היא צונזרה על ידי יד נעלמה

מודעה לינקדין (1).jpg

ציטוט מy-net:

"תגובה 35 לכב' עופר אלוני - צייד הנאצים
02-06-12, קבוץ יד מרדני

שלום עופר

קראתי וצפיתי בכתבה שהופיעה היום בy-net. מכיוון שאני מנהלת את מוזיאון יד מרדכי שעוסק במרדכי אנילביץ, בגטו ורשה ובמרד גטו ורשה, הכתבה מאד נגעה לליבי. אשמח שתיצור איתי קשר כדי שנבדוק האם המסמכים שמצאת אודות דודתן יוכלו למצוא מקום כבוד אצלנו במוזיאון התמונה בה היא (שרנקה ע.א) מצולמת עם מרדכי אנילביץ נמצאת אצלנו במוזיאון ומאד מרגש להכיר את תורתך שיושבת בצד הימני של התמונה ולדעת את שמה. שמי ורד בר סמך, הנייד שלי 052-3923107"

(תסכימו אתי שלא כל יום מנהל מוזיאון מעלה את מס ניידה לאתר כמו y-net אבל זה קורה מרוב התלהבות ע.א)

ה. ב2012 הנהלת מוזיאון יד מרדכי עלו לסטודיו שלי בת"א ומרוב התלהבות אף השתתפו: ב" קמפיין דינמי – המרד בצלב קרס" בהמלצת פרופ' ישראל גוטמן ו/או אז בשיא הם צונזרו ע"י משטרת הזיכרון עד עצם היום הזה...

2. שורות מספרה של פרופ'  דינה פורת - ההיסטוריונית הראשית של יד ושם המעידות על צנזור שמות הלוחמים של מרד גטו וורשה, אך למרות פנייתו של ד"ר אורי מילשטיין לפורת ערב כתיבת כתבתו השיבה את פניו ריקם. שלא לדבר שגם אני הקטן פניתי אליה טלפונית והיא פשוט לא שמה עליי למרות שפורת בנתה את הקריירה שלה על גב לוחמי מרד גטו ורשה וכשברקע מחפשים ילדה שהוקרבה למען המרד...

שורות מספרה

3. להבדיל מהצנזור! המקורות מלבד שלושת העדים: פרופ' ישראל גוטמן, פרופ' מתיתיהו מינץ ומדליקת המשואה 70 שנה למרד הגב' עליזה ויטיס שומרון

שלושת העדים

א.מתוך הספר "חורבן ומרד של יהודי ורשה" הוצאת הועד הפועל של ההסתדרות תש"ו ת"א 1946

על משה קופיטו בעלה של שרנקה ואביה של מאיה הילדה החטופה, שהיה חברו הטוב של אנילביץ'

 

ב. ספרה של חייקה גרוסמן המתארת איך הבריחה את שרנקה מגטו ורשה

ג. חייקה גרוסמן, המבריחה של שרנקה מודה באשמה בספרה "כמעט וידוי" ובעלה קורא למשפט היסטורי, מתי? "אחרי המבול"?

ד. ספרה של עליזה ויטיס שומרון המתאר את שרנקה העדה הראשונה שבאה לורשה (ינואר 1942) עם שתי בשורות שהתניעו את ההיסטוריה: 1. רצחו את כל יהדות וילנה (מי יודע כמה יהודים היא הצילה בורשה בזכות עדות זו) 2. החלטנו למרוד

ה. מוסף הארץ - היטלר זומם להכחיד את יהודי אירופה, והגרמנים מבצעים זאת בצורה שיטתית ומתוחכמת. גם תורה של ווארשה יגיע! האם לא חודר לתודעתכם שצריך להתכונן להתנגדות ולמות בכבוד על ידי מאבק כלשהו?

בספר הוא תיאר את נאומי התוכחה שנשאה בפני חבריה לתנועה: “'במה אתם עוסקים, מה קורה אתכם'?! התפרצה בחמת זעם בפגישה הראשונה במעון התנועה. 'אתם שרויים בעולם של דמיונות'? - התריסה בחריפות. 'העם מושמד והולך, ואתם משחקים במשחקי נדמה-לי, מסיחים דעתכם מהמציאות'?... היטלר זומם להכחיד את יהודי אירופה, והגרמנים מבצעים זאת בצורה שיטתית ומתוחכמת. גם תורה של ווארשה יגיע! האם לא חודר לתודעתכם שצריך להתכונן להתנגדות ולמות בכבוד על ידי מאבק כלשהו? אתם חיים בגן עדן של כסילים, עוצמים עיניים ומשלים עצמכם כמו כל אלה המצליחים לחמוק זמנית מהתופת ומשכנעים עצמם: לנו זה לא יקרה...".

בספר מתאר דומב חילופי דברים קשים בין שרנקה לאנילביץ'. “כשהוא העלה את נושא האידיאולוגיה ודרכי החינוך בתנועה, היא התעוררה ופרצה במלוא חרון לבה והתריסה כנגדו: 'אתה מרדים את הנוער ומונע ממנו לראות את המציאות ובסופו של דבר יובל כצאן לטבח יחד עם היהודים המשלים עצמם ש'לנו זה לא יקרה'... 'נמות! נמות! נמות!' - זעמה. 'אך השאלה היא איך נמות. האם נמות ללא כבוד, ללא התגוננות? נשאיר מאחורינו בושה וכלימה? האם נמיט חרפה על עצמנו ועל הדורות הבאים? ההיסטוריה תדון אותנו לדראון עולם!'”.

 

מוסף הארץ, עופר אדרת 4/12/2013

4. על מציאה (מלשון מציאות) שבאה רק בהיסח הדעת, אין מחלוקת אך על אסטרטגיה שכלתנית יש מחלוקת כי "החכמה מאין תימצא" עפר אלוני

סעיף 4

5. צפו באכזריותה של האחראית מטעם משטרת הזיכרון על מרד גטו וורשה, חוי דרייפוס, שהיא היא כתבה לי שבת דודתי מאיה נעלמה (מודגש במכתב במסגרת אדומה וכן ראו בסעיף 3א) ובד בבד חיה על חשבון מרד גטו וורשה, שדודתי עוררה ובמקביל מצזרת סיפור רגיש זה בכל מערכות החינוך

סעיף 5

ב. פרופ' חוי דרייפוס נזכרה להכות על חטא "בין היסטוריה לדיפלומטיה", בהצגת השואה בפני ולדימיר פוטין נשיא רוסיה

ג. דעתו של פרופ' גוטמן, על פרופ' חווי דרייפוס: "היא מדברת שטויות" והיא עוד מנפנפת שהייתה תלמידתו, חצופה

פוקוס על האנדרטה  .jpg

שם הציור: "פוקוס על האנדרטה בדמי חיי" שם הצייר: עפר שרנקה אלוני "מוזיאון שואה או תקווה"

סעיף 6

6. גם מאיה שהוקרבה למען המרד רוצה הביתה...

סעיף 7

7. לרשעות אין גבולות - שני מיילים מתלהבים ממוזיאון חשוב בלונדון שרצו ליצור איתי שיתוף פעולה בנוגע לחיפושיי אחר בת דודתי מאיה אך הם צונזרו כרגיל...

סעיף 8

8. יומי עיני מרגל איש מוסד ממייסדי 8200, ראש המנמ"ת (המרכז לניתוב מידע, ההוצאה לאור של הערכות במצב של אמ"ן) במלחמת יום כיפור שחי בדריכות כל חייו, שלא קשור משפחתית לנושא השואה יצא נרגש מביקור ב"מוזיאון שואה או תקווה"

סעיף 9

9. סופרת פולניה מבקשת בכל לשון של בקשה לקבל חומר על שרנקה אך אחרי פגישתה עם פרופסור חוי דרייפוס (כך היא טענה) היא ירדה מהנושא

‫בתאריך יום ב׳, 14 בפבר׳ 2022 ב-19:33 מאת ‪Patrycja Dołowy‬‏ <‪ storytelling@patrycjadolowy.pl‬‏

Dear Ofer,

I’ve got contact to you from Noam Rachmilevitch from Lochame ha-Geta’ot, who I asked to help me in searching for archives and information. I’m Jewish-Polish writer, artist and activist dealing with Holocaust memory work in Poland, and caring for and shedding light on stories of marginalized voices, especially Jewish women. I’m working with oral history and testimonies, interviewing witnesses to history and their descendants. Having been raised as a Jewish woman in Poland, and with the experience over the past fifteen years of being a mother here, I have been driven by the urgency of all of the work that needs to be done. In the book about women fighters of Warsaw Ghetto Uprising planned in Czarne Publishing House I’ll be writing the chapter about your aunt Rachel Sarenka Zylberberg. I “met” her many times in the stories during my years of working on my book and theatre pieces about mothers during the Holocaust and now when I’ve got invitation to write about one of women fighters I have no doubt about whom I should write. I’m always trying to bring back untold words and unspoken stories, I’m trying to give them voice. I believe that talking with you – the person from nowadays who is so much involved is the key to the story of your aunt and her daughter as well. In my book “I’ll be back when you’re asleep” there are stories of brothers and sisters who by the line of accidents had found each other 50 years after the Shoah and a lot of stories about people who are still looking for someone or at least any information about their families. Below I’m sending some links about me and my work in English.

The book I’m now working on will be published in Polish for Polish readers what I think is very important. If you agree to talk with me one day by zoom about your aunt but also about the great work you are doing for saving the memory about her I’d really appreciate that. I’ll appreciate any information or contact to create the most complete picture of her in my chapter as well. I’m also going to come to Israel to search for the materials. I’ll be there from March 8th to14th. I’d be very grateful if you agree to meet with me.

All the best,

Patrycja Dolowy

 “I’ll be back when you’re asleep”, based on the stories of Jewish child survivors and their mothers who had to make tragic choices in order to save the children. It was published in Polish by Czarne Publishing House in 2019 and already has its second edition in 2020. https://www.facebook.com/Ill-be-Back-When-Youre-Asleep-Talks-with-the-Children-of-the-Holocaust-116204809790942 The book is the laureate of the Warsaw Literary Premiere Award of August 2019 and was on the top (first place ex-equo) of Czarne Publishing House best-selling books in 2019 year. The fragment of the book is translated by Anna Blasiak and published in Jewish Writers in Translation: https://jewishbookweek.com/wp-content/uploads/2021/06/Ill-Be-Back-When-You-Are-Asleep_Patrycja-Dolowy.pdf?fbclid=IwAR0wyWHec6mbrcbEF4gooeyarA37MavZObQBXz6lJFRxtnzpPXg_VBjJrO8

I’m also the co-author of the book “Przecież ich nie zostawię”/ ("I can’t leave them after all alone”, Czarne Publishing House, 2018) about Jewish caregivers during the war, which was translated into Hebrew, too. https://sprawiedliwi.org.pl/en/news/polin-reading-room-i-cant-leave-them-after-all-alone And theatre pieces, including: “Hideout,” https://en.boskakomedia.pl/spektakl/61 incorporating collected stories from Jews in hideouts during the war, which was translated into English, Bulgarian, Russian and Chinese; “Hinde, the Magician’s Sister” focusing on the life story of the sister of Isaac Bashevis Singer, “Mothers,” http://www.teatr-zydowski.art.pl/en/productions/mothers incorporating stories from Children of the Holocaust and their mothers. My recent performative work with Michelle Levy (NYC) called “Paulina” is about the journey of descendants of Polish Jews from Poland and US who became partner-detectives following the traces of unknown Polish Jew Paulina Hirsch, who’s one from thousands testimony they found in archives by accident: https://www.sheisalone.org/

‫בתאריך יום ג׳, 15 בפבר׳ 2022 ב-12:12 מאת ‪Patrycja Dołowy‬‏ <‪ storytelling@patrycjadolowy.pl‬‏>:‬

Thank you so very much. I'm looking forward to meeting and talking with you in your Museum. For me Tuesday 8th or Sunday 13th would be the best date, but I will abide to your time.

My Hebrew is very, very poor, my English is quite ok. We can try use both languages or I can ask my friend to translate, if you don't mind to take her with me?

All the best,

Patrycja

בתאריך יום ג׳, 15 בפבר׳ 2022 ב-13:20 מאת ‪Ofer Sarenka Aloni‬‏ <‪ code2hope@gmail.com‬‏>:‬ 

Hi, I would like to know the name and last name of the company, she is Israeli and what is her occupation?

Hi, requesting an exact day and time?

בתאריך יום ד׳, 9 במרץ 2022 ב-14:31 מאת ‪storytelling@patrycjadolowy.pl‬‏ 

Dear Ofer,

I'm in Jerusalem already. Are we going to meet in your Museum? What time in Sunday will be good for you? Maybe about 3 pm?

All the best,

Patrycja

‫בתאריך יום ה׳, 10 במרץ 2022 ב-22:06 מאת ‪Ofer Sarenka Aloni‬‏ <‪code2hope@gmail.com‬‏>:‬

 

Hello. I can meet you on Sunday at 10 am, in the "Katsefet" cafe, located near the museum, at: 102 Herzl Boulevard, Jerusalem. From there we can proceed to the Mini Museum...

 

I'd like to also remind you to please ask the publisher for an update on my request to write the introduction, or a chapter in the book. Why did the Warsaw Ghetto uprising against the Nazis - the very first civil uprising in the world - emanate from Old Testament Jewish philosophy? In my humble opinion, without the above context, it is challenging to discern the Warsaw Ghetto Uprising issue. To emphasize my point, please view the following, in which Prof. Israel Gutman, criticizes the researchers of the Ghetto uprising, who had referred to it in a political context. This is despite the fact that the youth movement's leaders left, and Prof. Gutman spoke in my favor (I'm familiar with the excuse that he was old. This is a lie, since prior to his death, Avner Shalev, Yad Vashem Chairman, begged him to return to Yad Vashem. Indeed he returned to work at Yad Vashem, and I have a YouTube video about that, as well).

I have attached links to the YouTube videos, where Prof. Gutman explicitly verbalizes his criticism of the uprising's political narrative, and in addition, supported my path. Therefore, I conclude that this important book requires the contemplations of Prof. Israel Gutman, Prof. Mintz and Ms. Aliza Vitis-Shomron. 

 

"I do not have to teach you." (Gutman).

 

 אני לא צריך ללמד אותך גוטמן אנגלית .wmv

 

 מתמלול פרופ' גוטמן מעודד את עפר לכתוב את ספרו ...

 

 אני לא צריך ללמד אותך גוטמן אנגלית חתוך לטיקטו...

"I appreciate that you kept it." (Gutman).

 

 אנגלית הוקרה ששמרת על זה גוטמן .wmv

Will the Holocaust be forgotten? Prof. Gutman: "Yes, and also integrity"...

https://www.youtube.com/watch?v=1-HcbQjT1N0

The following is a transcript from an interview with Prof. Israel Gutman, from the February 5, 2014th YouTube video: Prof. Gutman criticizes Prof. Havi Dreifuss, stating that she is speaking nonsense and that she even claims to have been his student.

 https://www.youtube.com/watch?v=Cq1lRurpVvQ

Ofer: Hello, Prof. Gutman. It's Ofer. You're familiar with the story about Newton, when he shouted "Eureka". I'm recording you, so that our crucial conversation on the essence of how the (Warsaw Ghetto) uprising is being conveyed, and I came across a very important discovery. I have a question for you. Do you know Dr. Havi Dreifuss?

Prof. Gutman: No, I don't know her! (Prof. Dreifuss presents herself as Prof. Gutman's student). 

Ofer: She's the only Warsaw Ghetto uprising researcher in the whole country and I'm constantly quarrelling with her because she disregards authentic evidence. She writes all sorts of things in her "historical laboratory". The Ministry of Education uses her, Yad Vashem has only one researcher! Havi Dreifuss. We've seen her recently In the media and she asserts that she has a big advantage (as a researcher), and I allege that it's her disadvantage - she claims that since her family was not physically affected by the Holocaust then she can investigate it objectively.

Prof. Gutman: (Sarcastically) Completely objective. 

And my reply is taken from the Sanhedrin (the Rabbinite Jewish courts) from 2000 years ago. A judge who did not have children could not be appointed a judge (due to insensitivity).

Prof. Gutman: Yes, this is correct.

Ofer: You have no idea the kind of correspondence I have with her. That lady distorts the whole uprising issue.

Prof. Gutman (despairingly): It’ll never be acknowledged, anyway. Nothing will make a difference. 

Ofer: What do you mean?

Prof. Gutman: They just talk without understanding what and how. You know what, you think you can (make a difference), then it's worth a try.

Ofer: I can't predict the outcome, I just know that I have to go by (the old saying), “if at first you don't succeed, try, try again”. I don't know what will come out of it. I'm such a minute part of the equation. I'm aware that I'm minuscule here, but I know I have to confront the most sensitive topic. I don't know what the outcome will be. 

Prof. Gutman: That makes sense.

Ofer: Dreifuss gave a lecture at Tel Aviv University and I went there with a photographer and I photographed her, and I also spoke during her lecture and observed how she conveyed the issues. She claimed on TV that Mordechai Anielewicz was not a commander, he was a leader, only a leader. 

Prof. Gutman: She (Prof. Dreifuss) is speaking nonsense, she didn't know Anielewicz and has no right to speak about him...  

Sincerely,

Ofer (Bambi - named after Sharanka

The truth is I am also waiting for your answers 1. Do you have a publisher for my book? 2. What about the introduction to your book on rebellion? 2. What about the exhibition? 3. As stated the above clauses are the payment 4 Have you found any other family members like me involved in the revolt?

מאת: Patrycja Dołowy <storytelling@patrycjadolowy.pl>
‪Date: יום ד׳, 23 במרץ 2022 ב-18:42

Dear Ofer,

I have to know, if you could share Sarenka's letters with me to write my chapter about her.

I have made attempts to propose the exhibition in Polin Museum, but the answer will not be as soon, especially not today during the huge crisis here. By Whatsapp I have send you good publishing adress for your book in my opinion. I put it again in this e-mail. My publisher has closed publishing and financing plan for the book and won't change it.

I know other descedants of ghetto rebeliants, but I'm really interested for Sarenka's story. Please let me know if you can help me with giving the scans to bring her story to the really huge group of Polish readers. I'm not able to write the fair story without them, since the only documents I have now are few sentences of testimonies from Havi Dreifuss and from Lohamei Haghetaot, few fragments of the books from you and two or free photos from JHI and Yad Vashem and you.

I'll be grateful if you can trust me and give me clear answer.

All the best,

Patrycja

סעיף 10

10. לכבוד פרופ' אייל זיסר סגן הרקטור באוניברסיטת ת"א מעפר

From: exit to Hope [mailto:exit2hope@gmail.com]

Sent: Tuesday, April 16, 2013 2:16 PM

Subject: לכב' פרופ' אייל זיסר, דקאן הפקולטה למדעי הרוח, אונ' ת"א

לכב'

פרפ' אייל זיסר 

דקאן הפקולטה למדעי הרוח 

מכובדי,

הנדון:  "מי ששולט על ההווה שולט על העבר" ג'ורג' אורוול (1984)

לפני כשנה מצאתי מציאה ( ביוטיוב) ו/או אז גיליתי, בין השאר, שאנחנו חיים "בגטו מנטלי" עם "קרטל של שואה", שעל הצד  האקדמאי- ממונה ד"ר חוי דרייפוס, החוקרת היחידה בארץ בנושא מרד גטו וורשה - "ההשראה להקמת המדינה" (פרופ' ישראל גוטמן), ההשראה למרטין לותר קינג, ומרד הנעורים בעולם (פרופ' אייל נווה - ביוטיוב).

כלומר, על חקר הדיקטטורה יש דיקטטורה?!

לפני כשנה נפגשתי עם ד"ר חוי דרייפוס באוניברסיטת ת"א, והיא הסתירה ממני עובדה היסטורית חשובה  ביותר (גם לשיטתו של פרופ' יהודה באואר) שצנזרו בארץ את כל לוחמי מרד גטו וורשה (למעט מרדכי אנילביץ') ששמותיהם חקוקים במצבה במילא 18 - בונקר המפקדה בוורשה...

האם כב'  מכיר שם נוסף מלבד מרדכי אנילביץ'? 

בימים אלו הצפתי את הרשת בעובדה זאת, כולל שמות הלוחמים, אחרי 70 שנה!

ד"ר דרייפוס בראיון לדן מרגלית (בקישור) טענה, "סביר לי שאם הנושא היה יותר אישי וקרוב, היה לי קשה לעסוק בנושא (המרד ע.א) בצורה כזאת." אני טוען כנגד, בסנהדרין לא מינו שופט שהיה חשוך ילדים בגלל חוסר רגישותו... ולראיה, סיפורה של שרנקה לא מעניין את ד"ר דרייפוס, למרות שעצם הצפתו היה אולי עוזר למציאת מאיה, בתה של שרנקה!

על מנת לא להעמיס במלל, שאר טענותיי מצויות בקבצים נפרדים

אני מבקש 

א. למנות חוקרים (בלתי נגועים) נוספים בנושא מרד גטו וורשה, הנושא הכי רגיש בעולם כאמור, שהרי ההגדרה של הציויליזציה שווה לסך המאמצים הקהילתיים המשותפים של אלפי דורות

ב. לחקור את עובדת צנזור עשרות לוחמי מרד גטו וורשה, וסיפורה של שרנקה בפרט 

ג. לבדוק את העובדה שכל מי שנחשף למציאתי, הגיב בהתפעלות רבה, וזה כולל מוסדות חינוך בארץ, עיתונאים מחו"ל ושגרירויות זרות, ולאחר זמן, צונזרתי, ויש לי יסוד  לחשד  שהמצנזרת היא חווי דריפוס למרות שמעולם היא לא חקרה את הנושא...

ד. ושאלת השאלות איך ייתכן שעד היום ד"ר חוי דרייפוס, לא ביקרה בסטודיו שלי -והיא הוזמנה יותר מפעם אחת  - למרות שאני היחיד בעולם המחזיק בשתי תמונות מקוריות של מרדכי אנילביץ' ושלל מכתבים נדירים של שרנקה לאימי עם שמות של חלק מהמורדים?! (לעניות דעתי מכתבי המורדת חשובים משל קפקא הסופר - כי אנחנו בעולם המעשה).

מדבריו החמורים של פרופ' ישראל גוטמן עולה על אודות אנשים אשר אמונים על זיכרון וחקר השואה: "העיסוק בכבוד ובשררה, ולא בנכון ובישר", "זו לא ההיסטוריה שלהם" 

ה. בכל מקום שהמוסד שלכם  יציג את צילומו של מרדכי אנילביץ המפורסם, אקבל קרדיט (צילום זה הביאה אימי לארץ, ניתן לאמת עובדה זאת)  וכן תיזכר  שרנקה ופועלה (המופיעה בצילום, ראה בקובץ נפרד)

לד"ר חווי דריפוס אני לא מתיר להשתמש בצילום זה.

ו. לתת לי במה שתאיר את הנושא של מרד גטו וורשה מזווית שונה  והסכמה לכך תקבל מפרופ' גוטמן אם תחפוץ...כולל חוות דעתו על ד"ר דרייפוס

ז. אני מבקש שד"ר חווי דרייפוס לא תזכיר את  שרנקה  בכל דרך שהיא - מחקר או ראיונות וכו' היא שתקה עשרות בשנים בנושא שתמשיך בדרכה...

 לדידי ד"ר דריפוס היא רכלנית ולא היסטוריונית, ראה בקובץ נפרד (ואשמח אם היא תנהל איתי משפט ציבורי בנושא)

זירת השכחה משטרת הזיכרון (1).jpg

10א מאת: exit2hope <exit2hope@gmail.com>

‪Date: יום ג׳, 9 בנוב׳ 2021 ב-12:45‬

‪Subject: לכבוד פרופ' אייל זיסר סגן הרקטור באוניברסיטת ת"א מעפר ‬

לכבוד פרופ' אייל זיסר

סגן הרקטור באוניברסיטת ת"א
מכובדי,

ומכובדיי*

כהמשך להתכתבותנו מ2013 (כי אין התיישנות לנעדרת / חטופה שהוקרבה למען מרד גטו וורשה, ההשראה לקיומנו)

הקדמה מקדימה:
המטרה: שמירת הזיכרון ההיסטורי תוך הבנה שזה כלי להישרדותנו והישרדות צאצאינו, אני מצפה שמוסדות המחקר יהיו ערוכים למציאות חדשות...
המטרה היסודית: הכרה בהכרת הטוב - תודה, הערך החברתי הראשון לקיום הציוויליזציה.
כידוע הדרך והכלים לשמירה על הזיכרון: 1. עדים, 2. תיעוד, 3. דיאלוג. אז למה הם מוכחשים על ידי האחראית על הזיכרון בנקודה החשובה של החיים - השואה? 
הרקע: ביום בהיר מצאתי מציאה בבית אבי בכיכר המדינה – התיעוד היחידי בעולם של מרד גטו וורשה, המציאה פתחה לי פתח לעובדה שבת דודתי מאיה הוקרבה למען מרד גטו וורשה בוילנה, על מנת שדודתי תחזור לוורשה כעדה ראשונה בינואר 1942. עובדה זאת הניעה אותי לחבור לנושא השואה והמרד וכן לפרופ' ישראל גוטמן, שקיבל אותי כאב, כמורה וכחבר ופתח בפני מציאות העלולה להמית אסון בנושא הזיכרון, כי הזיכרון הוא כלי הישרדותי ולא כלי אינטרסנטי...
את מכתבי הארוך  המצ"ב ניתן לאפין  במילה אחת: "צעקתי" המכילה פגם בהכרת הטוב, פגיעה  בערך החברי שהיה במרד, מניעת מציאת בת דודתי וצנזור של אחד ממעשי הגבורה הנחשבים ביותר של העם היהודי. במשך תשע שנים אני דופק על החומות של הקרטל השואה עם ניצולי שואה נוספים וללא הואיל.

למה? "כי הם אטומים" טען גוטמןלהלן צעקתי: מחאתי שנמשכת תשע שנים בארץ זרועת מוקשים, שמנעו ממני  למצוא ילדה שלמעשה כל המדינה הייתה אמורה להכיר טובה ולחפשה, כי מרד גטו וורשה הוא ההשראה להקמת מדינת ישראל ולקיומנו ותתקן אותי אם אני טועה...

 ציוריי: 1. "איפה מאיה החטופה בציור" ע"פ הצעקה של מונק?                         שם הציור: 2. "הצעקה הכפולה של ניצולי השואה פעם אחת שם ופעם אחת כאן"                                                                 

הנדון: גטו גייט  - האם יש קרטל שואה עם משטרת זיכרון, בחסות אוניברסיטת ת"א?

א. מדוע אומרים: "אם זכרוני לא בוגד בי"? עד כדי בגידה השכחה מסכנת את חיינו? התשובה לכך חיובית וזאת מכיוון שהזיכרון הוא כלי הישרדותנו. לפיכך, היסטוריונים מטעם המעוותים את ההיסטוריה במזיד, מטעמים אישיים, כלכליים ו/או פוליטיים, הם בוגדים בכלי הנועד להישרדותנו ולקיומנו –  באישי בחברתי ובצאצאינו. כיצד הגעתי למסקנה זו? בשנת 2012 מצאתי מציאה נדירה בבית אבי בכיכר המדינה ת"א, שגדול חוקרי השואה שהיה בגטו וורשה, פרופ' ישראל גוטמן טרח לראותה ביחס לאחרים שלו והגדיר (את המציאה) כתיעוד היחידי בעולם הקשור למרד גטו וורשה (!).  מציאתי סתרה את הסיפור הפוליטי של "ההיסטוריוניות מטעם" כגון: פרופ' חווי דרייפוס ויונת רוטביין (שמחד ביקשה ממני סליחה בערב יום כיפור על היחס לדודתי ומאידך ממשיכה לאחוז בשרץ) שהפכו אותי לסופר מצונזר ואת מרד גטו וורשה לקרדום לחפור בו אישית - ד"ר רוטביין עם אימה שקיבלה העדפה ב 70 שנים למרד במסגרת משרד החינוך, למרות שאמא שלה, רוז'קה קורצ'אק מעולם לא הייתה בוורשה (!) ד"ר רוטבין קברה את גוטמן ודעותיו עוד בחייו והיא אשת התוכת של מורשת (!) ופוליטית ע"י פרופ' דרייפוס המשרתת את הצרכים הפוליטיים של השמאל, הימין, החרדים וגם את פוטין, למרות שגוטמן שהיה שם טען לא הייתה פוליטיקה- אלא חיבור חברתי, בהמשך תבינו לאיזה נזק בלימוד הערך החברתי שלו אנחנו כ"כ נזקקים, גרמה התפיסה הפוליטית במרד. ועוד לעניות דעתי, כשממנים חוקר בכיר שקובע לבד בנושא השואה יש למנות חוקר רגיש לנושא.  הרמב״ם בהלכות סנהדרין, פרק ב' מציין: ״אין מעמידין בכל סנהדרין לא זקן מופלג בשנים... ולא מי שאין לו בנים, כדי שיהא רחמן״. כלומר, אדם שאינו קשור לנושא השואה מבחינה משפחתית, לא רגיש לנושא וממילא לא יכול לשפוט את שהיה בשל חוסר רגישותו והאכפתיות (גוטמן הסכים לשיטה זאת), ולא חוקרת ש"מנפנפת" כי היא "חוקרת אובייקטיבית" מכיוון שמשפחתה לא עברה את השואה. על זה יצא קצפו של פרופ' גוטמן, מה זה אובייקטיבית? וגם רואים את חוסר החמלה במחקרה בנושא של שרנקה, שהרי יש בסיפור נעדרת ולכן זה לא סתם סיפור...

ב. ביוטיוב: "פרופ' ישראל גוטמן: מה שהספקתי לקרוא זה הרבה מאוד שטויות וחוצפה בלתי רגילה": https://did.li/q2HNf

בשנת 2013, לאור מציאתי שפורסמה ברחבי הארץ והעולם, פניתי לכבודו במייל בבקשה לחקור את מרד גטו וורשה באמצעות ועדה בלתי תלויה.  כב' השיב  לבקשתי זו: 

ג. הדיקן הציע במענה אליי בשנת 2013 כאמור: "רק בדיאלוג" – וכמובן בפרסום בבמות תקשורתיות ואקדמיות של מחקריך תוכל לקדם את טיעוניך ואת העניין החשוב כל כך". https://www.code2hope.net/prof-eyal-zisser (מייל הדיקן אלי)

מאחר ואני מכבד אותך קיבלתי את הצעתך ודאגתי לפרסם את נושא ההקרבה האישית למען הכלל בעיתונים רבים בארץ ובחו"ל. כלומר, הסיפור עבר בדיקה של עורכים וכתבים רבים, אך לא עבר את הגב' חווי דרייפוס? איך ממנים חוקרת אחת  מטעם מספר מוסדות האמורים לנהל דיאלוג של שקלא וטריא, כמנהג העם היהודי, להבדיל אלף אלפי הבדלות מהפתרון הסופי – הנאצי, הנשען על דעה אחת? לתפיסה זאת קוראים קרטל שואה...  

בסיפור המרד נעלמה / נחטפה ילדה בשם מאיה שהוקרבה למען הכלל, פרט ידוע אך שהוסתר במזיד ואני שואל למה? מכאן החל מסעי למציאתה של בת דודתי מאיה. עובדה היסטורית זאת נשענת על פי שלושה עדים, פרופ' ישראל גוטמן, פרופ' מינץ מאוניברסיטת ת"א, הגב' עליזה ויטיס שומרון וספרים שפורסמו החל משנת 1946 https://did.li/FqC5q 

כולל ספרה של חייקה גרוסמן, שהייתה "נערת שליח" שהבריחה את שרנקה בינואר 1942 כעדה ראשונה מוילנה לגטו וורשה הנצור בנאצים לשתי מטרות על ששינו את פני ההיסטוריה: 1. רצחו את כל יהודי וילנה 

2. הבאת הכרוז מוילנה (ששם החל הרצח השיטתי ולכן משם יצא הכרוז)  

 ותיעוד נדיר שנמצא בתל אביב כאמור, ראה במוסף "הארץ". אז, בפנייתי אליך פרופ' נכבד "הילדה" מאיה הייתה בת 72 וכיום היא כבר בת 80 (!). האם להיסטוריונים אין חמלה והכל קר ומחושב לפי הצרכים הפוליטיים והאישיים, כפי שטען הסופר הנודע ג'ורג' אורוול?

ד. האם הפרסומים הרבים כעצתך הזיזו למחקר האקדמאי היושב במגדל השן? לא! להלן רק חלק מרשימת הפרסומים: מוסף "הארץ", מוסף "מעריב", מוסף משפחה:, ג'רוסלם פוסט, hebrewnews לוס אנג'לס. הסיפור אף הגיע לחדשות בטלוויזיה האמריקאית, כולל ביקור של הכתב והצלם, אך לאוניברסיטת תל אביב הנושא לא נגע במשך 9 שנים? ומכאן  שהצעתך לא עזרה פרופ' נכבד, למרות הטרחה המרובה. מדוע? "כי יש משטרת זיכרון" שאותה מנהל "טייקון שואה" ואנחנו חיים בגטו מנטלי שהוא חמור מגטו וורשה. שם לפחות ראו את החומה ואילו כאן לא, וזאת סכנתנו...

 למרות האמור לעיל, הדיקן "העלה בדרגה" את גב' דרייפוס מד"ר לפרופ'? כידוע, פרופ' חווי דריפוס שייכת למשפחת בן שושן המוקפת בפרופסורים וידועה כ"משפחת הגאונים (בשכל ולא בלב)", ולכן הגב' דרייפוס - בן שושן,  מרשה לעצמה להעמיד מחקרים בנושא זיכרון השואה בעזות פנים, כי יש לה "גב":

1. סותרת עדות של ניצולת שואה- עליזה ויטיס שומרון וזה מוקלט

2. מתנגדת לדעתו של המורה שלה פרופ' ישראל גוטמן שטען שלא הייתה פוליטיקה במרד

3. לא בודקת ממצאים עובדתיים? ברשותי התיעוד היחידי בעולם על המרד והגב' דרייפוס הוזמנה לראותו אך לא גילתה עניין כי היא מוכתבת?...

4. כי יש לה קשרים? אך היהדות וגם האנושות לא מתייחסת כבר לשכל הקר והמתנשא אלא לאינטליגנציה רגשית. ויתכן ששורש הביטוי  "שמתי לב" ולא שמתי שכל מעיד על כך  וביהדות "וידעת היום והשבת אל לבבך", כי הלב הרחב הוא מהות האדם ולא שכלנו הצר... ובכלל את מרד גטו וורשה ניתן לסכם תחת הכותרת ובציורי המצ"ב: "המרד של נשות ואנשי הלב באנשי השכל - הנאצים"

 הגב' דרייפוס והחבורה שלה ממשיכים להפיץ סיפורי שואה שעליהם צעק גוטמן כולל הכחשת אושוויץ ואתם ראשי האוניברסיטה כממונים על הנושא רובצת אחריות כבדה על המוסד התומך בה, מה עוד שאין מי שיציג מול עמדתה תפיסה שונה, סוג של דיקטטורה מחשבתית העלולה להוביל לאסון כפי שהביע זאת פרופ' גוטמן בצעקתו  ביוטיוב: "הדיאלוג בין פרופ' גוטמן לעפר אלוני - אם נרדם בזיכרון השואה, זה יהיה סופנו, כי יש מי שמרדים אותנו"

ה. רק מזכיר לך מכובדי: "טוב ילד מסכן וחכם ממלך זקן וכסיל אשר לא ידע להיזהר עוד" (החכם באדם)  מצא את ההבדלים כי ההגדרה של הדעת זה לדעת להבדיל

 מחד ילד קטן ומסכן שזה אני כאמור לעיל, ציין פרופ' גוטמן כלפי מחקרי, הנשען אך ורק על תיעוד ולא על פרשנויות: "גוטמן: אני לא צריך ללמד אותך" (ביוטיוב) https://did.li/Hcarl

ומאידך "המלך - המחקר האקדמאי"  שפרופ' ישראל גוטמן, גדול חוקרי השואה בעולם שהיה שם בתחילת המרד כעד, טען שלא הייתה פוליטיקה במרד גטו וורשה וציין, בד בבד עם ביקורתו על פרופ' חווי דרייפוס כי "היא מדברת שטויות". ממה נפשך מחד אנחנו שואלים עדים ומאידך סותרים את דעתם?

ו. חשוב לציין כי בקשתי לחקור את מרד גטו וורשה בוועדה בלתי תלויה היא בשל חשיבותו ההיסטורית, החברתית והכרת הטוב:

א. המרד הוא היסוד של הדמוקרטיה וגם מרטין לותר קינג התייחס למרד: https://did.li/qhTfT

ב. בסיפור המרד נחטפה ילדה בשם מאיה שהוקרבה למען מרד גטו וורשה: https://did.li/oPfaa

ג. ההיסטוריונית הראשית טענה בעבר שהמרד צונזר https://did.li/dNwlC אך "אני לא עוסקת בזה", כך טענה בפנייתי הטלפונית אליה, כפזמון חוזר-  והתוצאה -קרטל שואה הנשען על אדם אחד?!

ד. קיימת סברה שמדינת ישראל קמה בהשראת המרד (המרד היהודי הראשון אחרי מרד בר כוכבא)

ז. מחקרי מתבסס על תפיסת עולמי, לומר רק דבר בשם אומרו

הפירוט של ממצאי לא נשען על דעתי, קטונתי אלא על: א. שלושה עדים: שניים מהם פרופסורים, גוטמן כאמור ופרופ' מתיתיהו מינץ ז"ל מאוניברסיטת ת"א  עליזה ויטיס שומרון השורדת שבגיל 14 ברחה כדי לספר את סיפור המרד ונבחרה להדליק את המשואה של 70 שנה למרד, אך פרופ' חווי דרייפוס מתנגדת לעדותה של עליזה: https://did.li/dnC5q

ב. ספרים החל משנת 1946 (!) כולל ספרה של ח"כ חייקה גרוסמן, שהייתה רק השליחה של שרנקה https://did.li/Rgarl האם באוניברסיטת הווארד ילמדו על השליח של נפוליאון ולא על נפוליאון? וסיפרה של דינה פורת, שבו היא מצטטת את צעקתו של אבא קובנר שהנערים שחזרו למעגל האש צונזרו!!! https://did.li/AHNw5 וזאת בושה שיש לתקנה.

ג. בתיעוד נדיר, ייחודי ובלעדי על המרד שמצאתי בתל אביב, ואת זה אומר פרופ' ישראל גוטמן ולא אני: https://did.li/gPfaa

למזלה של ההיסטוריה שלנו ולנושא החשוב בעולם – החיבור החברתי על הרקע האפל ביותר בהיסטוריה – הקלטתי עשרות שעות של הקלטות של פרופ' ישראל גוטמן ז"ל, פרופ' מינץ ועליזה ויטיס שומרון בהסכמתם ובעידודם המפורש:

"Ofer asks permission to record their conversations".

ואם אף אחד מחוקריך לא התעניין בתיעוד היחידי בעולם בנושא המרד והם יותר מהוזמנו לכך, זה אומר דרשני, ביוטיוב:

Prof. Gutman To Ofer Sarenka Aloni: You have truly rare materials

האם לא אמור ההיסטוריון לנהוג כמו ארכיאולוג? כפי שפיסת חרס יכולה לתת תפנית חדשה להיסטוריה, כל שכן עדים, ספרים, מכתבים וצילומים שמצאתי? 

Prof. Israel Gutman's recorded Will and Testament

Prof. Gutman: "Everything must go through him- Avner Shal

 Prof. Israel Gutman: They're impervious

האם הייתה התייחסות לכך במחקר האקדמאי? לא! כי החוקרת שעיוותה את סיפור המרד שזה היה נושא פנייתי מתבצרת בעמדתה שהייתה פוליטיקה במרד ושלא לדבר שאף אחד בארץ לא שמע על 51 הלוחמים ששמם חקוק בבונקר המפקדה בוורשה ואני הקטן עם מציאתי התחלתי לפרסמם לעומת היחס שמקבלים לוחמים בארצות אחרות זאת בושה! "איך ממשלת פולין מכירה תודה ללוחמיה ואצלנו הם מצונזרים?" (השורות  הנ"ל מוקדשות לשר הביטחון ולרמטכ"ל)

מחקרה כאמור בניגוד מוחלט לטענתו של גוטמן ובניגוד לעניות דעתי העניה, שמרד גטו וורשה היה השיא של חיבור חברתי, ברמה של מעמד הר סיני, עיין ערך אהבה. וכדי ללמוד על ערכים נשגבים ברוח האדם, צריך סיפור* וזה הסיפור כי הוא על הרקע האפל של ההיסטוריה, אז באה היסטוריונית מטעם שאין לה תדר של חיבור באהבה שאינה תלויה בדבר וסותרת את נקודת החיבור במערכות החינוך והצבא?  פעמיים דיברתי עם פרופ' ישראל גוטמן, כעד על מעמד החיבור של מספר נערים / יתומים לאחר ההחלטה בגטו לצאת למרד.  עדותו, שמהדהדת בראשי גם בכתיבת שורות אלו, הייתה: "כל הלילה שרנו ובכינו שרנו ובכינו" והוא בכה ואני איתו. אני מאשים את ההיסטוריונים מטעם שמנעו מילדינו עד לרגע זה ללמוד על החיבור החברתי ברמה של אהבה. ועל אטימות זאת הגיב הפרופ' השורד פרופ' ישראל גוטמן במילים:אף אחד מהדרעקים (זוהמה) האלה לא מבין את זה הפרופ' צועק על האטימות בזיכרון ואני בשלב זה לא מעכל את תלונתו.

*כך טוענים חז"ל, ר' נחמן, גדולי הסופרים בעולם ומי לא?

עיוות הסיפור של החיבור החברתי שהיה שם לכיוון הפוליטי הופך את הסיפור למאבק ברמה שבין הפועל ת"א לבית"ר ירושלים, במקום להעלות על נס את העובדה שהמרד האזרחי הראשון בעולם כנגד הנאצים היה מרד חברתי - יהודי, למרות שהנאצים כבשו למעלה מ20 מדינות וכולם שתקו גוטמן: "היהודים עשו את הדבר הגדול ביותר בעולם כנגד הנאצים (!)". ובהמשך לסרטון-  "אבל החוקרים לא מבינים בזה שום דבר" למה? צפו בסרטון... 

ח. כמו"כ ראוי לציין שיד נעלמה פועלת במרץ להכשיל את הארת הסיפור ומציאת מאיה- ונקמת ילדה קטנה שהוקרבה למען הכלל וצונזרה לא יצר השטן?! בהשראת ביאליק מצ"ב חלק מהדוגמאות שברשותי: כהקדמה, יש לי עדות מוקלטת של תלמידה של ד"ר שרון גבע המנסה להנחות דוקטורנטית לא לעשות עבודה על שרנקה, למרות שהנושא של המחקר היה על גיבורה וזאת הייתה בקשת התלמידה, אבל ל"סיפורי סבתא" כהגדרת המורה היא נעתרה... כלומר יש הנחיה מלמעלה לצנזור שרנקה ומה זה אומר? שאסור להקריב בשביל החברה כי החברה רקובה ולא תגיד לך "תודה" והיא אף תבוז לך ותמחוק את שמך תחת השמיים כי אתה פראייר.אך פראייר זאת מילה גרמנית, בעברית אין מושג כזה, אם אני נותן אני צדיק ולא פראייר...

1. צנזור והורדה מהאינטרנט, כתבה בעיתון פולני: "שרנקה הג'אן דארק של פולין" https://did.li/8Tfaa

2. ד"ר מיכל אפללו - מנהלת תכנון אסטרטגי ופיתוח ידע בחברה למתנ"סים: "קיבלתי את המייל המרתק שלך..." https://did.li/o6HNf

3. ליאת סולמון - רכזת מדריכי פולין: "זה נראה לי מאוד..." https://did.li/Fgarl   

4. התלהבותה של מנהלת מוזיאון יד מרדכי - הגב' ורד בר סמך, למציאתי לכתבה שהופיע בy-net אך גם היא צונזרה ע"י גורם זר https://did.li/LxlTY

5. ב 2012 הנהלת מוזיאון יד מרדכי עלו לסטודיו שלי בת"א ומרוב התלהבות אף השתתפו: ב" קמפיין דינמי – המרד בצלב קרס" בהמלצת פרופ' ישראל גוטמן ו/או אז בשיא הם צונזרו ע"י משטרת הזיכרון עד עצם היום הזה...https://did.li/BXfaa

6. חייקה גרוסמן, המבריחה של שרנקה מודה באשמה בספרה "כמעט וידוי" ובעלה קורא למשפט היסטורי, מתי? אחרי מותו? https://did.li/S9HNf

7. לרשעות אין גבולות - שני מיילים מתלהבים ממוזיאון חשוב בלונדון שרצו ליצור איתי שיתוף פעולה בנוגע לחיפושיי אחר בת דודתי מאיה והחומרים הנדירים שברשותי, אך הם צונזרו כרגיל... 

המעבר החד של התפעלות "אנשי הוואו" (סעיפים 1- 7 לעיל) שקיבלו ממני את הסיפור, לניתוק מגע בַּחֲדָא מַחְתָּא, אומר דרשני ומעלה חשד סביר  שיש "משטרת זיכרון" החמורה מהאח הגדול, כי האח הגדול ניכר ושולט על ההוויה העכשווית, ואילו משטרת הזיכרון נסתרת ושולטת על מהות האדם – הזיכרון. ג'ורג' אורוול דיבר על משטרת המחשבות אבל מחשבה ניתן לשנות לכן  משטרת הזיכרון מסוכנת יותר. 

שלא לדבר על מעצרי בוורשה למרגלות הפסל בדמייך חיי פסל של נתן רפופורט שקיבל את הצילום שלי שברשותי  בגלל הלשנה של מארגני הטקס היהודים בביקורי הראשון בוורשה, למשטרה הפולנית שעשתה לי סיבוב כי בטח איזה שוטר קיבל שוחד על המעצר ללא עילה...

 להפתעתי עד כדי הלם, פרופ' גוטמן ציין את העובדה שיש צנזורה על דעתו וזה הוציא אותו מגדרו: פרופ' גוטמן: על אבנר שלו - "ב"יד ושם" ישנו אדם, שאין לו שום חוש והבנה לדבר הזה" - השואה והגבורה

 היה לי קשה לקבל את תפיסתו של גוטמן, אך נוכחתי שהצנזורה היא שיטתית ולא אישית נגדי, בושה! "70 שנה למרד המצונזרים" אחד הכלים שבהם משתמשת "משטרת הזיכרון", היא מינויה של פרופ' חווי דרייפוס כממונה מטעם שלושה מכוני מחקר כהיסטוריונית פוסקת(!) קומיסרית של שואה, "מנכ"לית הזיכרון", "המוח של המרד", שהיא היא הקובעת ובעלת "זכויות היוצרים על ההיסטוריה מטעם השלטונות". לפרופ' דרייפוס יש מנדט לקבוע בדעתה מה מוגדר כ"מציאה היסטורית" למרות שמציאה באה רק בהיסח הדעת, כי זאת טבעה.

כיצד ייתכן שעשרות אנשי שם ומוסדות התפעלו ממציאתי, כאמור לעיל אך צונזרו ע"י משטרת הזיכרון? מדוע המערכות מסרבת לתת לי במה לדיאלוג? פרופ' ישראל גוטמן לעפר: "אדבר עם יו"ר יד ושם עליך". אך למה הוא סרב לדבר איתי… 

ט. מה יהיה הדירוג העולמי של אוניברסיטת ת"א במידה ואפנה לדירוג העולמי ואיך יגיבו אתרי זכויות אדם בינלאומיים? אוניברסיטת תל אביב, בדירוג האוניברסיטאות הטובות בעולם לשנת 2020, דורגה במקום ה-143. מעניין אם פנייתי למדרג העולמי ובמקביל לאתרי זכויות האדם עם עובדה שמונעים ממני למצוא ילדה,  עם רקע של סיפור כל כך משמעותי המצונזר פוליטית, ולזה נוסיף  התנהלות אכזרית מצד החוקרת הקובעת בנושא השואה כמו  במחזה האבסורד "משרתם של שני האדונים" סיפור קומי על משרת מובטל המנסה להשיג את פרנסתו בין רצונותיהם של שני אדוניו, ובכן על זיכרון השואה ממונה פרופ' חווי דרייפוס המנסה לרצות לא רק שני אדונים אלא ארבעה בנושא השואה: 1. השמאל 2. הימין 3. החרדים 4. ופוטין ובד בבד כרקע להצדקת דרכה, היא טוענת שהיא תלמידתו של פרופ' ישראל גוטמן שהוא טען ש"היא מדברת שטויות" ומתנער מתפיסת עולמה

י. הרבה מעל ומעבר לאמת ההיסטורית "בור ששתית ממנו אל תזרוק לתוכו צרור" ו"אין עוברים על האוכלין" כלומר יש מקום להכיר טובה אפילו לדומם, אחרת נפשך תפגם, האם לא נראה לסגן הרקטור שיש כאן טעם לפגם בהכרת הטוב היסוד לקומת האדם, שיצנזרו במודע את הסיפור? בילדותי, בבית הספר היסודי, לימדו אותי: "קודם תהיה בן אדם, ואחר כך תדע חשבון". איך ייתכן שפרופ' דרייפוס מחד כותבת לי תחת הכותרת "חשוב מכל" אני חוזר "חשוב מכל"  על היעלמותה של בת דודתי ומאידך מצנזרת את הסיפור ומונעת ממני לקבל במה לנושא? נמצא גם שפרופ' דרייפוס, מודעת להעלמותה של הילדה, ואף כתבה לי בנושא זה בחודש במרץ 2013, להלן קישור לספר שדרייפוס מציינת במייל שלה אלי שבו מופיע סיפור ההקרבה:

 https://drive.google.com/file/d/1cOX-j_ErGnlgqV-qgy9PuwCVd2-J_bYZ/view

י"א. באיזה עולם נחיה אם מילת היסוד "תודה" תהיה זרה לנו? והרי על המילה "תודה" אני נלחם כבר תשע שנים. ואז העולם שתק ועכשיו אוניברסיטת ת"א, מה ההבדל?

מכיוון שאני מדבר כידא אריכתא של פרופ' ישראל גוטמן:
אסיים בסרטון: "עפר: ישכחו את השואה? גוטמן וגם את היושרה":

בקשתי העקרונית היא: "סור מרע ועשה טוב", כי עד שלא נסור מהרע לא נוכל לעשות טוב, כי המציאות של טוב ורע בערבוביה הכי מסוכנת. 

בקשתי המעשית היא שההנהלה תקרא לסדר יום של דיאלוג  ובד בבד לקיים את צוואתו של מי שהיה ממיסדי "יד ושם" פרופ' גוטמן, שנדחה ברגל גסה, וזה כולל הארת אחד הסיפורים החשובים בהיסטוריה:

מבקש: 

1. ועדת חקירה  

2. עזרה במציאת מאיה

3. כ"תיקון" שאוניברסיטת ת"א תיזום חוק בכנסת, כמו בגרמניה והולנד שמי שמשנה את ההיסטוריה צפוי להיענש בחומרת הדין, שהרי הזיכרון הוא כלי להישרדותנו...

4. האסטטיקה דורשת סימטריה לכן אני מבקש במה להציג את פני הדברים, נוכח מחקרה של פרופ' דרייפוס

המקווה לתיקונו של עולם ויפה שעה אחת קודם, כי זריזים מקדימים.

בברכה,
עפר שרנקה* אלוני, סופר ויוצר 

 זה יהיה מעשה אצילי מצידך להרים טלפון ל: 052-8576401 לאשר קבלה ולשוחח על הנושא

*שרנקה - עפרה בפולנית, הכינוי המחתרתי של רחל לאה זילברברג קופיטו, בשל זריזותה, מעוררת ומורדת גטו וורשה שהקריבה את עצמה ובתה למען הכלל  

*נשלחו עוד העתקים למי? על מנת להזדהות עם הקורבן, שזה אני שחי בחוסר ודאות. לא ציינתי, מידה כנגד מידה אני גם חיי את החוסר ודאות כל חיי שהרי אני קרוי ע"ש דודתי ולא ידעתי לרבות 9 שנים מאז מציאתי לגבי מאיה, וחבל כי אין שמחה כהתרת הספקות... 

כל הזכויות שמורות לעפר אלוני

מי ששותק משתף פעולה עם הרוע-  מרטין לותר קינג, שלמד את הסוגיה ממרד גטו וורשה  

"אתם יכולים לומר דבר שהוא בנוי על תיעוד, דבר נדיר ביותר מכיוון שאין  תיעוד על מרד גטו וורשה" פרופ' גוטמן לעפר  

שלא לדבר על אנשי שם כגון: יומי עיני ממייסדי יחידה 8200, ראש המנמ"ת  במלחמת יום הכיפור שלא היה לו קשר לנושא  

סעיף 10 א
סעיף 10 ב

10ב. תגובתו ב2013 של פרופ' אייל זיסר ב2013 על הדברים לא מומשה עד לרגע זה

מכתבו של אייל סיזר אלי.jpg
סעיף 11

 11. עפר שרנקה פונה לנשיא ריבלין שיעזור בחיפוש אחר מאיה, הילדה שהוקרבה למען גטו וורשה, אך אז העולם שתק ועכשיו

11ב. מכתבי לנשיא המדינה ערב יום כיפור, בקשה לעזרה בחיפוש אחר החטופה מאיה שהוקרבה למען מרד גטו וורשה – ההשראה להקמת המדינה

בס"ד ערב יום כיפור ה' תשפ"ג  2 באוקט' 2022

 

לכבוד יצחק הרצוג,
נשיא מדינת ישראל

העתק: מר יהורם גלילי

מכובדי, 

הנדון: בקשה לעזרה בחיפוש אחר החטופה מאיה שהוקרבה
למען מרד גטו וורשה – ההשראה להקמת המדינה

רקע: מצ"ב מכתב הרצוף רק בשם אומרם ולא בשמי, כי אני הקטן יצאתי 'מהמערה' ומצאתי מציאה בהיסח הדעת (כדרכן של מציאות), אך במסעי שהיה רצוף ב"יגעת ומצאת" גיליתי שלושה עדים, תיעוד וספרים משנת 1946, שסיפרו לי את הסיפור "החשוב ביותר של מלחמת העולם השנייה, שרק היהודים מרדו במרד אזרחי כנגד הנאצים" ע"פ פרופ' ישראל גוטמן (פרטיזנים נחשבים כצבא). 

1. יהללך זר ולא פיך: מתוך מכתביי, בחרתי במכתבם של הרה"ג הרב שמחה הכהן קוק זצ"ל ושל הרב אורי שרקי (מצ"ב בקבצים נפרדים 3 ו-4) על מנת לספר את הרקע לבקשתי, שאותה אני 'צועק' במשך 10 שנים (!) 

הסיפור של שרנקה מתוך הספר של מלך ניישטט משנת 1946  

 לנשיא חורבן ומרד ליהודי ורשה מלך נישטט 1946 .jpg

ע"פ חייקה גרוסמן ששימשה כמבריחה של  שרנקה  החוזרת לוורשה כעדה ראשונה, בינואר 1942 על הרצח השיטתי שהחל בפונאר

 לנשיא 1950 על שרנקה, מתוך סיפרה של חייקה גרוסמן....

וע"פ עליזה ויטיס שומרון העדה, שפתחה לי את סיפורה של שרנקה

 לנשיא נעורים באש עליזה ויטיס שומרון 1.jpg

את צעקתי 'התניע' פרופ' ישראל גוטמן זצ"ל, שבצוואתו המוקלטת עודד אותי לפתוח מקום שיספר את הסיפור היהודי של מרד גטו וורשה ולא הפוליטי… ואכן השקתי על חשבון לחמי, מקום הנקרא "מיני מוזיאון שואה או תקווה" בירושלים. כשהאדם מקבל אישור למעשיו מלשון אושר, זה ניצוץ מהאושר הגדול לכן אהיה "מאושר" ליגיעתי במידה וכבוד נשיא המדינה יבקר במקום.

2. "הפוסל במומו פוסל? ראוי לציין שלמרות שהייתה למדינת ישראל, ביקורת קשה על הגרמנים על כך שהתעלמו מטבח הספורטאים במשך 50 שנה, אנחנו שכחנו/התעלמנו במשך 80 שנה בשל סיבות פוליטיות מהשמות 51 מורדי גטו וורשה, ששמם חקוק רק על המצבה בבונקר המפקדה ברחוב מילא 18 בוורשה (נספח 8) זאת למרות שפרופ' ישראל גוטמן שהיה לפני המרד וניצל בזכות פציעתו, ולכן פונה לאושוויץ, 'צעק' עוד בחייו, לא הייתה פוליטיקה במרד. 

3. הזיכרון כיסוד ל'קיומנו: אם הזיכרון הוא מהות האדם, ולכן ראש השנה נקרא יום הזיכרון, אנחנו בבעיה קיומית כי שכחנו:

א. להכיר טובה - אחד מיסודות היהדות ע"פ "מכתב מאליהו" ללוחמים, שהיוו היסוד לדמוקרטיה העולמית ולהקמת המדינה. 

ב. שייסודות המרד כתובים כבר במקורות, ברמב"ן (מצ"ב בקובץ 6) והכלי יקר, כולל העובדה שהראשונות שמרדו בפרעה היו המיילדות העבריות וכן בחנוכה, ולכן לא בכדי שאת עיקר המרד חוללו נערות/ נשים.

ג. למען מרד גטו וורשה עשתה רחל לאה שרנקה, "עקידת יצחק" בפועל והקריבה את עצמה ואת בתה מאיה שזו מצווה לחפשה, שהרי אין מצווה גדולה מפדיון שבויים ע"פ שולחן ערוך יורה דעה רנ"ב, הרמב"ם ובכתבי הרבנים המצ"ב בנספח 3.. 

4. חכמנו וגדולי הסופרים בעולם טוענים שכדי להבין מעלה רוחנית, צריך סיפור ואני הקטן מצאתי סיפור אז למה חוסמים את דרכי? אבל בינינו כבוד נשיא המדינה שלא שכחנו, עיוותנו למען הפוליטיקה הצרה והפסדנו את הסיפור של המעלה הרוחנית עם קו אופק של תקווה "כאיש אחד בלב אחד", כן בחינת מעמד הר סיני ושוב ע"פ פרופ' ישראל גוטמן, שנקבר חי עם דעותיו שלא שירתו אג'נדה פוליטית. ביוטיוב: "פרופ' ישראל גוטמן מאשר "מרד גטו וורשה = מעמד הר סיני - כאיש אחד בלב אחד"

גמר חתימה טובה, מאדם שלא קם מ"השבעה" 10 שנים (!) כי  "גזרה על המת שישתכח מן הלב" (מסכת פסחים) אבל לא על החטוף/חטופה...

אלוני עפר ע"ש שרנקה - עפרה בפולנית, איילת השחר של השואה, שבגיל כ"ב עוררה את המרד הראשון בעולם בנאצים. האם עובדה זו  מזכירה את מזמור כ"ב  בתהילים "למנצח על איילת השחר", והאם דוד המלך בנושא?

נ.ב.

1. במידה ולא יתאפשר לכבודו לממש את הזמנתי להגיע למיני מוזיאון שואה או תקווה, אשמח להיפגש איתך בבית הנשיא ולהעניק לך עותק מספרי "הקו אל התקווה", בהמלצת סבר פלוצקר על גב הספר.

2. מצ"ב תעודת לידה של מאיה בתה של רחל לאה שרנקה מוילנה, נקודת אחיזה העשויה לעזור במציאתה:

תעודת לידה של מאיה לפרסום.jpeg

3. מכתב מהרה"ג שמחה הכהן קוק זצ"ל ששופך אור על סיפורה של שרנקהומכתב מהרב אורי שרקי - יו"ר ברית עולם ומרצה בכיר במכון מאיר:

שני מכתבים הרב קוק והרב שרקי.1pdf לאה פרינט.PDF

4 א. פרופ' ישראל גוטמן לעפר ע"ש שרנקה אלוני: "אני לא צריך ללמד אותך"  

ב. פרופ' ישראל גוטמן לעפר שרנקה אלוני: "יש לך חומר נדיר ביותר (על מרד גטו וורשה) מכייון שאין תיעוד" 

פרופ' ישראל גוטמן: מה שהספקתי לקרוא, זה הרבה מאד שטויות וחוצפה בלתי רגילה

5. הוכחה מתוך ספרה של פרופ' דינה פורת, שהמרד צונזר וזה רק "קצה הקרחון". 

 61 פרופ דינה פורת.jpg

6. המקור למרד גטו וורשה ע"פ הרמב"ן על הפס' "ביד רמה":

 ובני ישראל יוצאים ביד רמה ולמנצח על אילת השחר.docx

7. פרופ' מינץ, העד השלישי מלבד עליזה ויטיס שומרון ופרופ' ישראל גוטמן.

8. צילום 51 מורדי גטו וורשה, ששמם חקוק רק על המצבה בבונקר המפקדה ברחוב מילא 18 בוורשה 

 לנשיא המצבה במילא 18 מדוע שמם לא חקוק בארץ.jpg

9. המצבה "בדמיי חיי" בפולין (העתקה ביד ושם) נבנתה בהשראה של צילום נדיר של שרנקה ומרדכי אנילביץ שנמצא במציאתי ע"פ עדה, וחפיפת סיפור העקדה. בפסל מעל אנילביץ' נראית אישה האוחזת תינוקת.    

לנשיא עפר מצביע על הפסל בוורשה.jpg

לנשיא הצילום המפורסם בעולם של אנילביץ.jpg

לנשיא פסל אנדרטה אנילביץ שרנקה 11111.jpg

לנשיא הצילום המפורסם בעולם של אנילביץ.jpg

10. שרנקה בכותרת בעיתון פולני "הז'אן דארק של פולין"

לנשיא שרנקה הזאן דארק של פולין עתון כותרת.jpg

11.  פרופ' גוטמן מתרגם מפולנית את מכתב הלידה של מאיה, משרנקה לאחותה (אמי) רות 

לנשיא פרופ גוטמן מתרגם מפולניתwmv.wmv

לנשיא מכתב הלידה חדש.jpg

12. צפו בגירושי מיד ושם שזכה ל70,700 צפיות ול1,113 לייקים

סעיף 12

הסרטון ביוטיוב:

WhatsApp Image 2023-01-09 at 13.23.47.jpeg
סעיף 13

13. מעצרי בוורשה

סעיף 14

14. מי צינזר במערכת ה"ארץ" את התלהבותו של העיתונאי מורן שריר? ולבסוף הכתבה לא הופיעה

2  333  ג מורן שריר כותב לעפר.jpg

14. א. הצינזור של הכתב עפר אדרת

14. ב. הכתב שאחראי על ההיסטוריה היהודית בשואה בעיתון הארץ

ג ויקפדיה עופר אדרת נשוי לגויה.jpg
עופר אדרת חסם אותי.jpg
לאדרת בטוויטר וצונזר.jpg
ג מכה רעהו ווטסאפ לעופר אדרת.jpg
אמיל מצלם .jpg
ג ריכוז ביקורת על הארץ.jpg
2  ג עם מלל כתבה בהארץ על המוזיאונים המציגים חיים ולא מוות.jpg

15. חווי דרייפוס מודה שהיא שינתה את פני ההיסטוריה של השואה לכבוד פוטין בביקורו ב"יד ושם" ועופר אדרת מ"הארץ" משבח אותה על ה"מאמר האמיץ" במקום לדרוש את פיטוריה (יד רוחצת יד)

סעיף 15

מאמר אמיץ של ההיסטוריונית חווי דרייפוס

קרטל שואה מציג יד רוחצת יד.jpg
דרייפוס מודה שסילפה לכב' פוטין.jpg
סעיף 16

16. נציגי מנהל חברה ונוער, משרד החינוך ליאת סלומון ועדי פרקש "הבעתי עניין רב...מערך הדרכה על דמותה (של שרנקה) שישולב במסלול הגבורה (בוורשה). אך גם הנ"ל צונזרו"..."נשמח לשלב הרצאה שכזו ביום עיון למדריכי פולין או למחנכים מלווים" וגם הנ"ל צונזרו...מכתב מתאריך

2.1.2013

WhatsApp Image 2023-02-15 at 07.52.38.jpeg

17. הקלטה של שיטת הצינזור

Anchor 17

 Ⓒ כל הזכויות שמורות לעפר אלוני

bottom of page