top of page

מי אתה אייל זיסר, סגן הרקטור של אוניברסיטת ת"א, מעודד דיאלוג או סותם פיות על חשבון ילדה חטופה?

Updated: Oct 20, 2023

מכתבי ב2013

From: exit to Hope [mailto:exit2hope@gmail.com]

Sent: Tuesday, April 16, 2013 2:16 PM

Subject: לכב' פרופ' אייל זיסר, דקאן הפקולטה למדעי הרוח, אונ' ת"אדקאן הפקולטה למדעי הרוח

מכובדי,

הנדון: "מי ששולט על ההווה שולט על העבר" ג'ורג' אורוול (1984) לפני כשנה מצאתי מציאה ( ביוטיוב) ו/או אז גיליתי, בין השאר, שאנחנו חיים "בגטו מנטלי" עם "קרטל של שואה", שעל הצד האקדמאי- ממונה ד"ר חוי דרייפוס, החוקרת היחידה בארץ בנושא מרד גטו וורשה - "ההשראה להקמת המדינה" (פרופ' ישראל גוטמן), ההשראה למרטין לותר קינג, ומרד הנעורים בעולם (פרופ' אייל נווה - ביוטיוב). כלומר, על חקר הדיקטטורה יש דיקטטורה?! לפני כשנה נפגשתי עם ד"ר חוי דרייפוס באוניברסיטת ת"א, והיא הסתירה ממני עובדה היסטורית חשובה ביותר (גם לשיטתו של פרופ' יהודה באואר) שצנזרו בארץ את כל לוחמי מרד גטו וורשה (למעט מרדכי אנילביץ') ששמותיהם חקוקים במצבה במילא 18 - בונקר המפקדה בוורשה... האם כב' מכיר שם נוסף מלבד מרדכי אנילביץ'? בימים אלו הצפתי את הרשת בעובדה זאת, כולל שמות הלוחמים, אחרי 70 שנה! ד"ר דרייפוס בראיון לדן מרגלית (בקישור) טענה, "סביר לי שאם הנושא היה יותר אישי וקרוב, היה לי קשה לעסוק בנושא (המרד ע.א) בצורה כזאת." אני טוען כנגד, בסנהדרין לא מינו שופט שהיה חשוך ילדים בגלל חוסר רגישותו... ולראיה, סיפורה של שרנקה לא מעניין את ד"ר דרייפוס, למרות שעצם הצפתו היה אולי עוזר למציאת מאיה, בתה של שרנקה! על מנת לא להעמיס במלל, שאר טענותיי מצויות בקבצים נפרדים אני מבקש א. למנות חוקרים (בלתי נגועים) נוספים בנושא מרד גטו וורשה, הנושא הכי רגיש בעולם כאמור, שהרי ההגדרה של הציויליזציה שווה לסך המאמצים הקהילתיים המשותפים של אלפי דורות ב. לחקור את עובדת צנזור עשרות לוחמי מרד גטו וורשה, וסיפורה של שרנקה בפרט ג. לבדוק את העובדה שכל מי שנחשף למציאתי, הגיב בהתפעלות רבה, וזה כולל מוסדות חינוך בארץ, עיתונאים מחו"ל ושגרירויות זרות, ולאחר זמן, צונזרתי, ויש לי יסוד לחשד שהמצנזרת היא חווי דריפוס למרות שמעולם היא לא חקרה את הנושא... ד. ושאלת השאלות איך ייתכן שעד היום ד"ר חוי דרייפוס, לא ביקרה בסטודיו שלי -והיא הוזמנה יותר מפעם אחת - למרות שאני היחיד בעולם המחזיק בשתי תמונות מקוריות של מרדכי אנילביץ' ושלל מכתבים נדירים של שרנקה לאימי עם שמות של חלק מהמורדים?! (לעניות דעתי מכתבי המורדת חשובים משל קפקא הסופר - כי אנחנו בעולם המעשה). מדבריו החמורים של פרופ' ישראל גוטמן עולה על אודות אנשים אשר אמונים על זיכרון וחקר השואה: "העיסוק בכבוד ובשררה, ולא בנכון ובישר", "זו לא ההיסטוריה שלהם" ה. בכל מקום שהמוסד שלכם יציג את צילומו של מרדכי אנילביץ המפורסם, אקבל קרדיט (צילום זה הביאה אימי לארץ, ניתן לאמת עובדה זאת) וכן תיזכר שרנקה ופועלה (המופיעה בצילום, ראה בקובץ נפרד) לד"ר חווי דריפוס אני לא מתיר להשתמש בצילום זה. ו. לתת לי במה שתאיר את הנושא של מרד גטו וורשה מזווית שונה והסכמה לכך תקבל מפרופ' גוטמן אם תחפוץ...כולל חוות דעתו על ד"ר דרייפוס

ז. אני מבקש שד"ר חווי דרייפוס לא תזכיר את שרנקה בכל דרך שהיא - מחקר או ראיונות וכו' היא שתקה עשרות בשנים בנושא שתמשיך בדרכה... לדידי ד"ר דריפוס היא רכלנית ולא היסטוריונית, ראה בקובץ נפרד (ואשמח אם היא תנהל איתי משפט ציבורי


בנושא) -- בתקווה לשת"פ = הצלחה, אחרת זו רק הישרדות... עפר- קרוי על שם דודתו שרנקה (בויקיפדיה) - מורדת גטו ורשה, שבגיל 22 מסרה את ילדתה- מאיה, שלא נמצאה עד היום ונכנסה מרצונה לגטו הנצור, כדי לחבור לחבריה שמרדו בנאצים וללחום יחד איתם בשם ולעבר התקווה העתק לחווי דריפוס ועוד...


תגובתו של פרופ' אייל זיסר ששיקר לי לפני עשר שנים פלוס, למרות שמדובר בחטופה הקשורה לסיפור


16 באפר׳ 2013, 16:31 תודה רבה על הדברים מבטיח לקרוא אותם בעיון אני חושב ומאמין עם זאת שדיאלוג עם החוקרים בנושא – באוניברסיטה שלנו ומחוצה לה – הוא הדרך לקדם את הנושא היקר לליבך ממליץ שתבוא בדברים לצד חוי גם עם פרופ' דינה פורת שהינה ההיסטוריון הראשי של יד ושם, משרה מכובדת לכל הדעות. רק בדיאלוג – וכמובן, בפרסום בבמות תקשורתיות ואקדמיות של מחקריך תוכל לקדם את טיעוניך ואת העניין החשוב כל כך בברכת חג עצמאות שמח שלך אייל זיסר Prof. Eyal Zisser Dean, Faculty of Humanities. The Yona and Dina Ettinger Chair of Contemporary Middle Eastern History. Tel Aviv University 03-6409788



עד היום לא היה דיאלוג 14/10/2023

מאת: exit2hope <exit2hope@gmail.com>

‪Date: יום ג׳, 9 בנוב׳ 2021 ב-12:45‬

‪Subject: לכבוד פרופ' אייל זיסר סגן הרקטור באוניברסיטת ת"א מעפר ‬

לכבוד פרופ' אייל זיסר

סגן הרקטור באוניברסיטת ת"א

מכובדי,

ומכובדיי*

כהמשך להתכתבותנו מ2013 (כי אין התיישנות לנעדרת / חטופה שהוקרבה למען מרד גטו וורשה, ההשראה לקיומנו)

הקדמה מקדימה:

המטרה: שמירת הזיכרון ההיסטורי תוך הבנה שזה כלי להישרדותנו והישרדות צאצאינו, אני מצפה שמוסדות המחקר יהיו ערוכים למציאות חדשות...

המטרה היסודית: הכרה בהכרת הטוב - תודה, הערך החברתי הראשון לקיום הציוויליזציה.

כידוע הדרך והכלים לשמירה על הזיכרון: 1. עדים, 2. תיעוד, 3. דיאלוג. אז למה הם מוכחשים על ידי האחראית על הזיכרון בנקודה החשובה של החיים - השואה?

הרקע: ביום בהיר מצאתי מציאה בבית אבי בכיכר המדינה – התיעוד היחידי בעולם של מרד גטו וורשה, המציאה פתחה לי פתח לעובדה שבת דודתי מאיה הוקרבה למען מרד גטו וורשה בוילנה, על מנת שדודתי תחזור לוורשה כעדה ראשונה בינואר 1942. עובדה זאת הניעה אותי לחבור לנושא השואה והמרד וכן לפרופ' ישראל גוטמן, שקיבל אותי כאב, כמורה וכחבר ופתח בפני מציאות העלולה להמית אסון בנושא הזיכרון, כי הזיכרון הוא כלי הישרדותי ולא כלי אינטרסנטי...

את מכתבי הארוך המצ"ב ניתן לאפין במילה אחת: "צעקתי" המכילה פגם בהכרת הטוב, פגיעה בערך החברי שהיה במרד, מניעת מציאת בת דודתי וצנזור של אחד ממעשי הגבורה הנחשבים ביותר של העם היהודי. במשך תשע שנים אני דופק על החומות של הקרטל השואה עם ניצולי שואה נוספים וללא הואיל.

למה? "כי הם אטומים" טען גוטמן, להלן צעקתי: מחאתי שנמשכת תשע שנים בארץ זרועת מוקשים, שמנעו ממני למצוא ילדה שלמעשה כל המדינה הייתה אמורה להכיר טובה ולחפשה, כי מרד גטו וורשה הוא ההשראה להקמת מדינת ישראל ולקיומנו ותתקן אותי אם אני טועה...

ציוריי: 1. "איפה מאיה החטופה בציור" ע"פ הצעקה של מונק? שם הציור: 2. "הצעקה הכפולה של ניצולי השואה פעם אחת שם ופעם אחת כאן"

הנדון: גטו גייט - האם יש קרטל שואה עם משטרת זיכרון, בחסות אוניברסיטת ת"א?

א. מדוע אומרים: "אם זכרוני לא בוגד בי"? עד כדי בגידה השכחה מסכנת את חיינו? התשובה לכך חיובית וזאת מכיוון שהזיכרון הוא כלי הישרדותנו. לפיכך, היסטוריונים מטעם המעוותים את ההיסטוריה במזיד, מטעמים אישיים, כלכליים ו/או פוליטיים, הם בוגדים בכלי הנועד להישרדותנו ולקיומנו – באישי בחברתי ובצאצאינו. כיצד הגעתי למסקנה זו? בשנת 2012 מצאתי מציאה נדירה בבית אבי בכיכר המדינה ת"א, שגדול חוקרי השואה שהיה בגטו וורשה, פרופ' ישראל גוטמן טרח לראותה ביחס לאחרים שלו והגדיר (את המציאה) כתיעוד היחידי בעולם הקשור למרד גטו וורשה (!). מציאתי סתרה את הסיפור הפוליטי של "ההיסטוריוניות מטעם" כגון: פרופ' חווי דרייפוס ויונת רוטביין (שמחד ביקשה ממני סליחה בערב יום כיפור על היחס לדודתי ומאידך ממשיכה לאחוז בשרץ) שהפכו אותי לסופר מצונזר ואת מרד גטו וורשה לקרדום לחפור בו אישית - ד"ר רוטביין עם אימה שקיבלה העדפה ב 70 שנים למרד במסגרת משרד החינוך, למרות שאמא שלה, רוז'קה קורצ'אק מעולם לא הייתה בוורשה (!) ד"ר רוטבין קברה את גוטמן ודעותיו עוד בחייו והיא אשת התוכת של מורשת (!) ופוליטית ע"י פרופ' דרייפוס המשרתת את הצרכים הפוליטיים של השמאל, הימין, החרדים וגם את פוטין, למרות שגוטמן שהיה שם טען לא הייתה פוליטיקה- אלא חיבור חברתי, בהמשך תבינו לאיזה נזק בלימוד הערך החברתי שלו אנחנו כ"כ נזקקים, גרמה התפיסה הפוליטית במרד. ועוד לעניות דעתי, כשממנים חוקר בכיר שקובע לבד בנושא השואה יש למנות חוקר רגיש לנושא. הרמב״ם בהלכות סנהדרין, פרק ב' מציין: ״אין מעמידין בכל סנהדרין לא זקן מופלג בשנים... ולא מי שאין לו בנים, כדי שיהא רחמן״. כלומר, אדם שאינו קשור לנושא השואה מבחינה משפחתית, לא רגיש לנושא וממילא לא יכול לשפוט את שהיה בשל חוסר רגישותו והאכפתיות (גוטמן הסכים לשיטה זאת), ולא חוקרת ש"מנפנפת" כי היא "חוקרת אובייקטיבית" מכיוון שמשפחתה לא עברה את השואה. על זה יצא קצפו של פרופ' גוטמן, מה זה אובייקטיבית? וגם רואים את חוסר החמלה במחקרה בנושא של שרנקה, שהרי יש בסיפור נעדרת ולכן זה לא סתם סיפור...

ב. ביוטיוב: "פרופ' ישראל גוטמן: מה שהספקתי לקרוא זה הרבה מאוד שטויות וחוצפה בלתי רגילה": https://did.li/q2HNf

בשנת 2013, לאור מציאתי שפורסמה ברחבי הארץ והעולם, פניתי לכבודו במייל בבקשה לחקור את מרד גטו וורשה באמצעות ועדה בלתי תלויה. כב' השיב לבקשתי זו:

ג. הדיקן הציע במענה אליי בשנת 2013 כאמור: "רק בדיאלוג" – וכמובן בפרסום בבמות תקשורתיות ואקדמיות של מחקריך תוכל לקדם את טיעוניך ואת העניין החשוב כל כך". https://www.code2hope.net/prof-eyal-zisser (מייל הדיקן אלי)

מאחר ואני מכבד אותך קיבלתי את הצעתך ודאגתי לפרסם את נושא ההקרבה האישית למען הכלל בעיתונים רבים בארץ ובחו"ל. כלומר, הסיפור עבר בדיקה של עורכים וכתבים רבים, אך לא עבר את הגב' חווי דרייפוס? איך ממנים חוקרת אחת מטעם מספר מוסדות האמורים לנהל דיאלוג של שקלא וטריא, כמנהג העם היהודי, להבדיל אלף אלפי הבדלות מהפתרון הסופי – הנאצי, הנשען על דעה אחת? לתפיסה זאת קוראים קרטל שואה...

בסיפור המרד נעלמה / נחטפה ילדה בשם מאיה שהוקרבה למען הכלל, פרט ידוע אך שהוסתר במזיד ואני שואל למה? מכאן החל מסעי למציאתה של בת דודתי מאיה. עובדה היסטורית זאת נשענת על פי שלושה עדים, פרופ' ישראל גוטמן, פרופ' מינץ מאוניברסיטת ת"א, הגב' עליזה ויטיס שומרון וספרים שפורסמו החל משנת 1946 https://did.li/FqC5q

כולל ספרה של חייקה גרוסמן, שהייתה "נערת שליח" שהבריחה את שרנקה בינואר 1942 כעדה ראשונה מוילנה לגטו וורשה הנצור בנאצים לשתי מטרות על ששינו את פני ההיסטוריה: 1. רצחו את כל יהודי וילנה

2. הבאת הכרוז מוילנה (ששם החל הרצח השיטתי ולכן משם יצא הכרוז)

ותיעוד נדיר שנמצא בתל אביב כאמור, ראה במוסף "הארץ". אז, בפנייתי אליך פרופ' נכבד "הילדה" מאיה הייתה בת 72 וכיום היא כבר בת 80 (!). האם להיסטוריונים אין חמלה והכל קר ומחושב לפי הצרכים הפוליטיים והאישיים, כפי שטען הסופר הנודע ג'ורג' אורוול?

ד. האם הפרסומים הרבים כעצתך הזיזו למחקר האקדמאי היושב במגדל השן? לא! להלן רק חלק מרשימת הפרסומים: מוסף "הארץ", מוסף "מעריב", מוסף משפחה:, ג'רוסלם פוסט, hebrewnews לוס אנג'לס. הסיפור אף הגיע לחדשות בטלוויזיה האמריקאית, כולל ביקור של הכתב והצלם, אך לאוניברסיטת תל אביב הנושא לא נגע במשך 9 שנים? ומכאן שהצעתך לא עזרה פרופ' נכבד, למרות הטרחה המרובה. מדוע? "כי יש משטרת זיכרון" שאותה מנהל "טייקון שואה" ואנחנו חיים בגטו מנטלי שהוא חמור מגטו וורשה. שם לפחות ראו את החומה ואילו כאן לא, וזאת סכנתנו...

למרות האמור לעיל, הדיקן "העלה בדרגה" את גב' דרייפוס מד"ר לפרופ'? כידוע, פרופ' חווי דריפוס שייכת למשפחת בן שושן המוקפת בפרופסורים וידועה כ"משפחת הגאונים (בשכל ולא בלב)", ולכן הגב' דרייפוס - בן שושן, מרשה לעצמה להעמיד מחקרים בנושא זיכרון השואה בעזות פנים, כי יש לה "גב":

1. סותרת עדות של ניצולת שואה- עליזה ויטיס שומרון וזה מוקלט

2. מתנגדת לדעתו של המורה שלה פרופ' ישראל גוטמן שטען שלא הייתה פוליטיקה במרד

3. לא בודקת ממצאים עובדתיים? ברשותי התיעוד היחידי בעולם על המרד והגב' דרייפוס הוזמנה לראותו אך לא גילתה עניין כי היא מוכתבת?...

4. כי יש לה קשרים? אך היהדות וגם האנושות לא מתייחסת כבר לשכל הקר והמתנשא אלא לאינטליגנציה רגשית. ויתכן ששורש הביטוי "שמתי לב" ולא שמתי שכל מעיד על כך וביהדות "וידעת היום והשבת אל לבבך", כי הלב הרחב הוא מהות האדם ולא שכלנו הצר... ובכלל את מרד גטו וורשה ניתן לסכם תחת הכותרת ובציורי המצ"ב: "המרד של נשות ואנשי הלב באנשי השכל - הנאצים"

הגב' דרייפוס והחבורה שלה ממשיכים להפיץ סיפורי שואה שעליהם צעק גוטמן כולל הכחשת אושוויץ ואתם ראשי האוניברסיטה כממונים על הנושא רובצת אחריות כבדה על המוסד התומך בה, מה עוד שאין מי שיציג מול עמדתה תפיסה שונה, סוג של דיקטטורה מחשבתית העלולה להוביל לאסון כפי שהביע זאת פרופ' גוטמן בצעקתו ביוטיוב: "הדיאלוג בין פרופ' גוטמן לעפר אלוני - אם נרדם בזיכרון השואה, זה יהיה סופנו, כי יש מי שמרדים אותנו"

ה. רק מזכיר לך מכובדי: "טוב ילד מסכן וחכם ממלך זקן וכסיל אשר לא ידע להיזהר עוד" (החכם באדם) מצא את ההבדלים כי ההגדרה של הדעת זה לדעת להבדיל

מחד ילד קטן ומסכן שזה אני כאמור לעיל, ציין פרופ' גוטמן כלפי מחקרי, הנשען אך ורק על תיעוד ולא על פרשנויות: "גוטמן: אני לא צריך ללמד אותך" (ביוטיוב) https://did.li/Hcarl

ומאידך "המלך - המחקר האקדמאי" שפרופ' ישראל גוטמן, גדול חוקרי השואה בעולם שהיה שם בתחילת המרד כעד, טען שלא הייתה פוליטיקה במרד גטו וורשה וציין, בד בבד עם ביקורתו על פרופ' חווי דרייפוס כי "היא מדברת שטויות". ממה נפשך מחד אנחנו שואלים עדים ומאידך סותרים את דעתם?

ו. חשוב לציין כי בקשתי לחקור את מרד גטו וורשה בוועדה בלתי תלויה היא בשל חשיבותו ההיסטורית, החברתית והכרת הטוב:

א. המרד הוא היסוד של הדמוקרטיה וגם מרטין לותר קינג התייחס למרד: https://did.li/qhTfT

ב. בסיפור המרד נחטפה ילדה בשם מאיה שהוקרבה למען מרד גטו וורשה: https://did.li/oPfaa

ג. ההיסטוריונית הראשית טענה בעבר שהמרד צונזר https://did.li/dNwlC אך "אני לא עוסקת בזה", כך טענה בפנייתי הטלפונית אליה, כפזמון חוזר- והתוצאה -קרטל שואה הנשען על אדם אחד?!

ד. קיימת סברה שמדינת ישראל קמה בהשראת המרד (המרד היהודי הראשון אחרי מרד בר כוכבא)

ז. מחקרי מתבסס על תפיסת עולמי, לומר רק דבר בשם אומרו

הפירוט של ממצאי לא נשען על דעתי, קטונתי אלא על: א. שלושה עדים: שניים מהם פרופסורים, גוטמן כאמור ופרופ' מתיתיהו מינץ ז"ל מאוניברסיטת ת"א עליזה ויטיס שומרון השורדת שבגיל 14 ברחה כדי לספר את סיפור המרד ונבחרה להדליק את המשואה של 70 שנה למרד, אך פרופ' חווי דרייפוס מתנגדת לעדותה של עליזה: https://did.li/dnC5q

ב. ספרים החל משנת 1946 (!) כולל ספרה של ח"כ חייקה גרוסמן, שהייתה רק השליחה של שרנקה https://did.li/Rgarl האם באוניברסיטת הווארד ילמדו על השליח של נפוליאון ולא על נפוליאון? וסיפרה של דינה פורת, שבו היא מצטטת את צעקתו של אבא קובנר שהנערים שחזרו למעגל האש צונזרו!!! https://did.li/AHNw5 וזאת בושה שיש לתקנה.

ג. בתיעוד נדיר, ייחודי ובלעדי על המרד שמצאתי בתל אביב, ואת זה אומר פרופ' ישראל גוטמן ולא אני: https://did.li/gPfaa

למזלה של ההיסטוריה שלנו ולנושא החשוב בעולם – החיבור החברתי על הרקע האפל ביותר בהיסטוריה – הקלטתי עשרות שעות של הקלטות של פרופ' ישראל גוטמן ז"ל, פרופ' מינץ ועליזה ויטיס שומרון בהסכמתם ובעידודם המפורש:

ואם אף אחד מחוקריך לא התעניין בתיעוד היחידי בעולם בנושא המרד והם יותר מהוזמנו לכך, זה אומר דרשני, ביוטיוב:

האם לא אמור ההיסטוריון לנהוג כמו ארכיאולוג? כפי שפיסת חרס יכולה לתת תפנית חדשה להיסטוריה, כל שכן עדים, ספרים, מכתבים וצילומים שמצאתי?

האם הייתה התייחסות לכך במחקר האקדמאי? לא! כי החוקרת שעיוותה את סיפור המרד שזה היה נושא פנייתי מתבצרת בעמדתה שהייתה פוליטיקה במרד ושלא לדבר שאף אחד בארץ לא שמע על 51 הלוחמים ששמם חקוק בבונקר המפקדה בוורשה ואני הקטן עם מציאתי התחלתי לפרסמם לעומת היחס שמקבלים לוחמים בארצות אחרות זאת בושה! "איך ממשלת פולין מכירה תודה ללוחמיה ואצלנו הם מצונזרים?" (השורות הנ"ל מוקדשות לשר הביטחון ולרמטכ"ל)

מחקרה כאמור בניגוד מוחלט לטענתו של גוטמן ובניגוד לעניות דעתי העניה, שמרד גטו וורשה היה השיא של חיבור חברתי, ברמה של מעמד הר סיני, עיין ערך אהבה. וכדי ללמוד על ערכים נשגבים ברוח האדם, צריך סיפור* וזה הסיפור כי הוא על הרקע האפל של ההיסטוריה, אז באה היסטוריונית מטעם שאין לה תדר של חיבור באהבה שאינה תלויה בדבר וסותרת את נקודת החיבור במערכות החינוך והצבא? פעמיים דיברתי עם פרופ' ישראל גוטמן, כעד על מעמד החיבור של מספר נערים / יתומים לאחר ההחלטה בגטו לצאת למרד. עדותו, שמהדהדת בראשי גם בכתיבת שורות אלו, הייתה: "כל הלילה שרנו ובכינו שרנו ובכינו" והוא בכה ואני איתו. אני מאשים את ההיסטוריונים מטעם שמנעו מילדינו עד לרגע זה ללמוד על החיבור החברתי ברמה של אהבה. ועל אטימות זאת הגיב הפרופ' השורד פרופ' ישראל גוטמן במילים:אף אחד מהדרעקים (זוהמה) האלה לא מבין את זה הפרופ' צועק על האטימות בזיכרון ואני בשלב זה לא מעכל את תלונתו.

*כך טוענים חז"ל, ר' נחמן, גדולי הסופרים בעולם ומי לא?

עיוות הסיפור של החיבור החברתי שהיה שם לכיוון הפוליטי הופך את הסיפור למאבק ברמה שבין הפועל ת"א לבית"ר ירושלים, במקום להעלות על נס את העובדה שהמרד האזרחי הראשון בעולם כנגד הנאצים היה מרד חברתי - יהודי, למרות שהנאצים כבשו למעלה מ20 מדינות וכולם שתקו גוטמן: "היהודים עשו את הדבר הגדול ביותר בעולם כנגד הנאצים (!)". ובהמשך לסרטון- "אבל החוקרים לא מבינים בזה שום דבר" למה? צפו בסרטון...

ח. כמו"כ ראוי לציין שיד נעלמה פועלת במרץ להכשיל את הארת הסיפור ומציאת מאיה- ונקמת ילדה קטנה שהוקרבה למען הכלל וצונזרה לא יצר השטן?! בהשראת ביאליק מצ"ב חלק מהדוגמאות שברשותי: כהקדמה, יש לי עדות מוקלטת של תלמידה של ד"ר שרון גבע המנסה להנחות דוקטורנטית לא לעשות עבודה על שרנקה, למרות שהנושא של המחקר היה על גיבורה וזאת הייתה בקשת התלמידה, אבל ל"סיפורי סבתא" כהגדרת המורה היא נעתרה... כלומר יש הנחיה מלמעלה לצנזור שרנקה ומה זה אומר? שאסור להקריב בשביל החברה כי החברה רקובה ולא תגיד לך "תודה" והיא אף תבוז לך ותמחוק את שמך תחת השמיים כי אתה פראייר.אך פראייר זאת מילה גרמנית, בעברית אין מושג כזה, אם אני נותן אני צדיק ולא פראייר...

1. צנזור והורדה מהאינטרנט, כתבה בעיתון פולני: "שרנקה הג'אן דארק של פולין" https://did.li/8Tfaa

2. ד"ר מיכל אפללו - מנהלת תכנון אסטרטגי ופיתוח ידע בחברה למתנ"סים: "קיבלתי את המייל המרתק שלך..." https://did.li/o6HNf

3. ליאת סולמון - רכזת מדריכי פולין: "זה נראה לי מאוד..." https://did.li/Fgarl

4. התלהבותה של מנהלת מוזיאון יד מרדכי - הגב' ורד בר סמך, למציאתי לכתבה שהופיע בy-net אך גם היא צונזרה ע"י גורם זר https://did.li/LxlTY

5. ב 2012 הנהלת מוזיאון יד מרדכי עלו לסטודיו שלי בת"א ומרוב התלהבות אף השתתפו: ב" קמפיין דינמי – המרד בצלב קרס" בהמלצת פרופ' ישראל גוטמן ו/או אז בשיא הם צונזרו ע"י משטרת הזיכרון עד עצם היום הזה...https://did.li/BXfaa

6. חייקה גרוסמן, המבריחה של שרנקה מודה באשמה בספרה "כמעט וידוי" ובעלה קורא למשפט היסטורי, מתי? אחרי מותו? https://did.li/S9HNf

7. לרשעות אין גבולות - שני מיילים מתלהבים ממוזיאון חשוב בלונדון שרצו ליצור איתי שיתוף פעולה בנוגע לחיפושיי אחר בת דודתי מאיה והחומרים הנדירים שברשותי, אך הם צונזרו כרגיל...

המעבר החד של התפעלות "אנשי הוואו" (סעיפים 1- 7 לעיל) שקיבלו ממני את הסיפור, לניתוק מגע בַּחֲדָא מַחְתָּא, אומר דרשני ומעלה חשד סביר שיש "משטרת זיכרון" החמורה מהאח הגדול, כי האח הגדול ניכר ושולט על ההוויה העכשווית, ואילו משטרת הזיכרון נסתרת ושולטת על מהות האדם – הזיכרון. ג'ורג' אורוול דיבר על משטרת המחשבות אבל מחשבה ניתן לשנות לכן משטרת הזיכרון מסוכנת יותר.

שלא לדבר על מעצרי בוורשה למרגלות הפסל בדמייך חיי פסל של נתן רפופורט שקיבל את הצילום שלי שברשותי בגלל הלשנה של מארגני הטקס היהודים בביקורי הראשון בוורשה, למשטרה הפולנית שעשתה לי סיבוב כי בטח איזה שוטר קיבל שוחד על המעצר ללא עילה...

להפתעתי עד כדי הלם, פרופ' גוטמן ציין את העובדה שיש צנזורה על דעתו וזה הוציא אותו מגדרו: פרופ' גוטמן: על אבנר שלו - "ב"יד ושם" ישנו אדם, שאין לו שום חוש והבנה לדבר הזה" - השואה והגבורה

היה לי קשה לקבל את תפיסתו של גוטמן, אך נוכחתי שהצנזורה היא שיטתית ולא אישית נגדי, בושה! "70 שנה למרד המצונזרים" אחד הכלים שבהם משתמשת "משטרת הזיכרון", היא מינויה של פרופ' חווי דרייפוס כממונה מטעם שלושה מכוני מחקר כהיסטוריונית פוסקת(!) קומיסרית של שואה, "מנכ"לית הזיכרון", "המוח של המרד", שהיא היא הקובעת ובעלת "זכויות היוצרים על ההיסטוריה מטעם השלטונות". לפרופ' דרייפוס יש מנדט לקבוע בדעתה מה מוגדר כ"מציאה היסטורית" למרות שמציאה באה רק בהיסח הדעת, כי זאת טבעה.

כיצד ייתכן שעשרות אנשי שם ומוסדות התפעלו ממציאתי, כאמור לעיל אך צונזרו ע"י משטרת הזיכרון? מדוע המערכות מסרבת לתת לי במה לדיאלוג? פרופ' ישראל גוטמן לעפר: "אדבר עם יו"ר יד ושם עליך". אך למה הוא סרב לדבר איתי…

ט. מה יהיה הדירוג העולמי של אוניברסיטת ת"א במידה ואפנה לדירוג העולמי ואיך יגיבו אתרי זכויות אדם בינלאומיים? אוניברסיטת תל אביב, בדירוג האוניברסיטאות הטובות בעולם לשנת 2020, דורגה במקום ה-143. מעניין אם פנייתי למדרג העולמי ובמקביל לאתרי זכויות האדם עם עובדה שמונעים ממני למצוא ילדה, עם רקע של סיפור כל כך משמעותי המצונזר פוליטית, ולזה נוסיף התנהלות אכזרית מצד החוקרת הקובעת בנושא השואה כמו במחזה האבסורד "משרתם של שני האדונים" סיפור קומי על משרת מובטל המנסה להשיג את פרנסתו בין רצונותיהם של שני אדוניו, ובכן על זיכרון השואה ממונה פרופ' חווי דרייפוס המנסה לרצות לא רק שני אדונים אלא ארבעה בנושא השואה: 1. השמאל 2. הימין 3. החרדים 4. ופוטין ובד בבד כרקע להצדקת דרכה, היא טוענת שהיא תלמידתו של פרופ' ישראל גוטמן שהוא טען ש"היא מדברת שטויות" ומתנער מתפיסת עולמה

י. הרבה מעל ומעבר לאמת ההיסטורית "בור ששתית ממנו אל תזרוק לתוכו צרור" ו"אין עוברים על האוכלין" כלומר יש מקום להכיר טובה אפילו לדומם, אחרת נפשך תפגם, האם לא נראה לסגן הרקטור שיש כאן טעם לפגם בהכרת הטוב היסוד לקומת האדם, שיצנזרו במודע את הסיפור? בילדותי, בבית הספר היסודי, לימדו אותי: "קודם תהיה בן אדם, ואחר כך תדע חשבון". איך ייתכן שפרופ' דרייפוס מחד כותבת לי תחת הכותרת "חשוב מכל" אני חוזר "חשוב מכל" על היעלמותה של בת דודתי ומאידך מצנזרת את הסיפור ומונעת ממני לקבל במה לנושא? נמצא גם שפרופ' דרייפוס, מודעת להעלמותה של הילדה, ואף כתבה לי בנושא זה בחודש במרץ 2013, להלן קישור לספר שדרייפוס מציינת במייל שלה אלי שבו מופיע סיפור ההקרבה:

י"א. באיזה עולם נחיה אם מילת היסוד "תודה" תהיה זרה לנו? והרי על המילה "תודה" אני נלחם כבר תשע שנים. ואז העולם שתק ועכשיו אוניברסיטת ת"א, מה ההבדל?

מכיוון שאני מדבר כידא אריכתא של פרופ' ישראל גוטמן:

אסיים בסרטון: "עפר: ישכחו את השואה? גוטמן וגם את היושרה":

בקשתי העקרונית היא: "סור מרע ועשה טוב", כי עד שלא נסור מהרע לא נוכל לעשות טוב, כי המציאות של טוב ורע בערבוביה הכי מסוכנת.

בקשתי המעשית היא שההנהלה תקרא לסדר יום של דיאלוג ובד בבד לקיים את צוואתו של מי שהיה ממיסדי "יד ושם" פרופ' גוטמן, שנדחה ברגל גסה, וזה כולל הארת אחד הסיפורים החשובים בהיסטוריה:

מבקש:

1. ועדת חקירה

2. עזרה במציאת מאיה

3. כ"תיקון" שאוניברסיטת ת"א תיזום חוק בכנסת, כמו בגרמניה והולנד שמי שמשנה את ההיסטוריה צפוי להיענש בחומרת הדין, שהרי הזיכרון הוא כלי להישרדותנו...

4. האסטטיקה דורשת סימטריה לכן אני מבקש במה להציג את פני הדברים, נוכח מחקרה של פרופ' דרייפוס

המקווה לתיקונו של עולם ויפה שעה אחת קודם, כי זריזים מקדימים.

בברכה,

עפר שרנקה* אלוני, סופר ויוצר

זה יהיה מעשה אצילי מצידך להרים טלפון ל: 052-8576401 לאשר קבלה ולשוחח על הנושא

*שרנקה - עפרה בפולנית, הכינוי המחתרתי של רחל לאה זילברברג קופיטו, בשל זריזותה, מעוררת ומורדת גטו וורשה שהקריבה את עצמה ובתה למען הכלל

*נשלחו עוד העתקים למי? על מנת להזדהות עם הקורבן, שזה אני שחי בחוסר ודאות. לא ציינתי, מידה כנגד מידה אני גם חיי את החוסר ודאות כל חיי שהרי אני קרוי ע"ש דודתי ולא ידעתי לרבות 9 שנים מאז מציאתי לגבי מאיה, וחבל כי אין שמחה כהתרת הספקות...

כל הזכויות שמורות לעפר אלוני

מי ששותק משתף פעולה עם הרוע- מרטין לותר קינג, שלמד את הסוגיה ממרד גטו וורשה


לסיכום: איך ממנים מורה וזה לא משנה אם זה בבית ספר, יסודי, תיכון או אוניברסיטה שמעלים את הנקודה החשובה ביותר של מלחמת העולם השני וזה לא אני אומר אלא פרופ' ישראל גוטמן שהיה שם:






18 views0 comments

Comments


bottom of page