פרק: ציור השקפתי תורני - היסטורי, כי בכל זרע יש את כל העץ... קניית הציורים (תשאירו מייל בתחתית העמ' ונפנה אליכם) תעזור במאמצינו למציאת מאיה המלצת הרב קוק המלצת ראשי המשק
החומה של הגטו המנטלי
המסע של שרנקה, מעוררת מרד גטו וורשה
צהר תעשה לתיבה - ההגדרה של ההשראה
מלחמת הצבעים הקרים בחמים
המסע של שרנקה חזרה לגטו וורשה (בשעה שכולם ברחו) בליווי תאריכים...
יסוד צורת האדם מתחיל עם המילה "תודה"
בראשית, כי כל יום זה יום חדש שלא היה ולא יהיה
אנדי וורהול צייר סידרה של מרלין מונרו ואני ציירתי סידרה הנשענת על מלבן זהב היחס האלוהי, המשקף את המעשה האצילי של שרנקה רחל לאה זילברברג קופיטו בעקדת יצחק נשית, למען כלל ישראל, זאת דרגה רוחנית כ"כ גבוהה שהיסטוריונית כגון ד"ר יונת רוטביין ופרופ' חווי דרייפוס לא מסוגלות לתפוס את מעמדה (מסכנות, כנראה לא חשו אהבה מעולם)
הציור הנבואי שפורסם 4 שנים לפני נפילת התאומים, הספרים כעין המטוסים בדרך לפגיעה במגדלי התאומים
שם הציור: תוהו ובוהו
מתוך ספרי "נקודת אחיזה בהבנת הנמצא, ספר פילוסופי מצחיק ולא רק...על אלפות העולם בפנימיות האדם"
4. חומר ללא צורה - או תוהו ובוהו
"מה שצריך להבין כשמדברים על "תוהו ובוהו", הוא שתוהו ובוהו איננו אלא חומר בלא צורה - והרי חומר שאין לו צורה הוא עבורנו דבר שהדעת איננה תופסת אותו.
היוונים דיברו על "חומר היולי" - חומר ראשוני, שממנו נוצר הכל - וזה בעצם אותו דבר בדיוק, כי מה פירוש "ליצור" אם לא לתת לחומר צורה? הצורה נראית חיצונית לחומר, אך בפועל היא גורם בלתי נפרד ממנו. לחומר אין קיום עבורנו באין לו צורה.
אינני יודע אם יש, או אין חומר היולי, כי אין לי כל דרך לתפוס אותו ברוחי - בלא הצורה, שהיא היוצרת אותו כביכול בעינינו. ואם יש קירבה בין צורה ליצירה, אין זה מקרה, שכן זה בדיוק מה שהצורה עושה - היא יוצרת כביכול את החומר עבורנו.
"החומר קורא לנו, קורץ לנו, בעצם הוא מפתה אותנו באמצעות צורתו. בלי הפיתוי הזה, אפשר שהיינו מתנתקים ממנו - דבר שאין מסוכן ממנו. ההתנתקות מהחומר היתה גורמת לנו לאובדן החושים החיים מהחיכוך עם החומר - ובכך היתה ההתנתקות מהחומר מסכנת את המין האנושי כולו.
"כך נסגר המעגל: הצורה, שמקורה ברוח, היא הגורם למשיכתנו אל החומר, משיכה שבלעדיה גם לרוח לא היה בסופו של דבר קיום. הרוח ניצלת בזכות משיכתנו אל החומר, שהיא כביכול סתירה של הרוח, היוצרת את הצורה המושכת אותנו אל החומר - וכך עד אינסוף. "
"נכון, " ציין דוד. "לעיתים, בארוחות אני יושב ומנסה לבחון מה עובד עלי יותר - הטעם של האוכל, או הצורה? ברוב המקרים אני חש שצורת ההגשה ועיצוב מראה המאכלים חשובים לי יותר מהטעם. ייתכן שיש בזה ניצחון הרוח על החומר.
נראה לי שאנשים שהטעם חשוב להם יותר מהצורה נמשכים ו/או נוטים אל הפן הארצי של הדברים. אך מה לגבי המשיכה אל יופי הצורה בחומר אשר שמו - נשים?"
"זו משיכה אל הרוח, הלובשת צורה של יופי, " השיב עשהאל, "אך יש כאן גם דאגה לחומר, משום שבמקרה זה המשיכה מבטיחה את היוולדם של דורות חדשים של יצורים אנושיים יפים, שבבוא תורם יהיה בכוחם למשוך אליהם יצורים אנושיים אחרים וכך להבטיח את המשכיות המין האנושי.
"החושים משמשים לנו שותפים ואינדיקטורים לבחינת הדבר הטוב בעינינו - או אוזנינו, או פינו - ואם חוש מחושינו מגיב בחיוב אל המוגש לו לבחינה, יש משיכה. ובשעה שההימשכות יוצאת מן הכוח אל הפועל - ניצתת אהבה, שגם היא איננה אלא שילוב של רוח וחומר. "