"בעשרה מאמרות נברא העולם" ולא בגרפיקה, אחרת היינו מקבלים את התנ"ך כקומיקס- הכתיבה היא היסוד

1. כתיבתי האישית לשמחות, ימי הולדת, חתונות ולא רק...

שלח לנו בריפ של בעל השמחה ונחזיר לך הקדשה מעוררת אודותיו, שהיא מעוררת יותר מכל מתנה בעולם, כמו"כ ניתן להדפיס את האמירה על T-shirt

דוגמה לכתיבה אישית: היא נולדה למציאות של מציאה הבאה בהיסח הדעת שלא לדבר על האירועים הכואבים שגם באו בהפתעה… ומשום מקום, והסיבה- המשיכה הבלתי מובנת לגידול ורדים, המוקפים בקוצים אשר נועדו להגן על עצמם מפני "הרעים". היא הייתה חוזרת חבולה מכף רגל ועד ראש אך עם חיוך סלחני (לאותם קוצים) ולכן השם שדבק בה "ילדת הורדים" משקף את הניגוד המעורר, מחד ילדה המכילה תום של יצירה ועשייה ומנגד ורדים עדינים ורכים אך מוקפים קוצים העלולים לפגוע בך- גם אם אתה מן הטובים.

עפר אלוני   

ההוא עם החולצה.png
109655545_10158037724514079_682487907990
חולצות  לבן 2.jpg
סמל.jpg
ארטישוק עם ברקוד שארט.jpg
חולצות  שחור 2.jpg
לוגו לחולצה 1.jpg
לוגו לחולצה 2.jpg

2. כתיבתי החברתית לעמותות, מוסדות והשקות, הרוצות ליצור אמנה      שתקשור ותעורר את כל העובדים והמתנדבים לעשייה המשותפת 

דוגמה לאמנה היוצרת אמון באדם ובכלל... לכל אדם יש ייחודיות האמורה להשתלב עם הכלל 

אמנה זו  נועדה לגשר ולקשר בין הנוכחים, כאן תחת השמש, לעתיד שמוטמעים בו מודעות והכרה לכבוד האדם מתוך רצון משותף לחשוף ולכבוש את ההוד של נזר הבריאה, למרות הקשיים והמכשולים המקיפים אותנו בחיי השעה. 

רק שיתוף פעולה, הבא לידי ביטוי מדיבור ועד לחתימה בין היחיד לקהילה, יכול להצמיח הצלחה. ההצלחה יכולה לנבוע כמעיין מתגבר ע"י אחדות של הפרטים ויצירת תאגיד שיפרוש את מוטות ענפיו שיצלו ויתנו פרי לנו ולדורות הבאים....

האדם המתבודד יכול לשרוד כבודד, אך לא להצליח.

על מנת להצליח לצלוח על פני המים הסוערים של החיים יש לבנות במשותף מערכת גשרים עם יסודות של קשרים חברתיים תרבותיים.

ההוכחה: הציליויזציה שווה לסכום המאמצים הקהילתיים של אלפי דורות.

לכן יש לתת את ידנו לבניית חברה המושתת על ערך חברי היוצר חיבור (וזה לא רק שורש של מילה).

כשהאדם כובש את הטבע (גם שלו) הוא זוכה לכבוד ולפרסום.

למרות הערכיות החברתית תרבותית יש לזכור שאל לה, לאחדות המאוחדת, לטשטש את ה"אני".

חשיפת האנושיות, הנדירות שבה ובדידות הפרט אמורה לפתח אמפטיה והבנה למורכבות החיים הבנויים מקצוות סותרים: הרוח והחומר, היום והלילה, בדידות וחברה, מכניזים והשקפה...

הבנת הנמצא לאדם ולטבעו ביחס לטבע ולבורא עשויה לגשר בן הקצוות, ולהאיר את הדרך המוליכה אל החיים כערך וכבוד האדם באשר הוא...

עפר אלוני

התקווה
התקווה

Picture 2
Picture 2

D.C
D.C

התקווה
התקווה

1/4
יצחק גרוסמן-2
יצחק גרוסמן-2

ארז טל
ארז טל

יולי
יולי

יצחק גרוסמן-2
יצחק גרוסמן-2

1/7

3. כתיבתי השיווקית - המענה המעורר לתערוכה מסחרית...

 

    א. רפואה

Picture1.jpg

הנסיך הגדול ומלחמתו למען החיים 

מלחמת כוחות האור בכוחות החושך

המטרה: לעורר מתרדמת ההרגל בעולם הרפואה

הדרך: מבוך אקטיבי, הניתן לשלבו בכל מרכז חינוכי ו/או בתי חולים (50 -100 מ"ר)

ספונסרים: משרד הבריאות, החינוך, חברות תרופות

רוח הדברים:  הנסיך הגדול ומלחמתו למען החיים כערך עליון

 

 הנסיך הגדול היא דמות אשר נולדה באחד השבילים המוליכים אל החיים

עוד בילדותו, הגיע הנסיך להכרה שהרצון המרכזי, מעבר לרצון להיות טייס, נהג רכבת או ברוקר, הוא הרצון לחיים כערך עליון. לכן הוא הקדיש את חייו לחיים, כפועל וכמושג.  להכשרת המצע (הקרקע) אשר עליו יגדל הילד - המייצג את החיים, ולמלחמה בגורמים אשר עלולים להפריע להתפתחות

באחד מטיוליו בשדות המוריקים, הוא הבין כי הקרקע חייבת להיות דשנה ופורייה על מנת שהזרע ינבוט. כידוע, בכל זרע טמון הרצון לנבוט, והקוד המכיל את ייעודו ותכלית העץ

ועל דרך הנמשל, בכל ילד טמון הרצון המרכזי שהוא החיים, והשאיפה למימוש הרצונות המשניים כגון: מקצוע, תחביבים ורולר בליידס

לפעמים המטרות הן סמויות ובלתי נראות, למרות שהן קיימות, כמשל, לאחר שקיעת החמה, מתגלה לעינינו עולם חדש - עולם הכוכבים, וידוע שהעולם ה"חדש" הזה אשר מתגלה אלינו רק עם חשכה, הוא איתנו גם בשעות היום, אלא שאז הוא סמוי מעינינו, ולכן אין אנו ערים לקיומו. עם הופעתו בלילה - מקבל עולמנו מימד חדש, מימד של  כוכבים ומזלות

 

גם הרצונות שלנו קיימים, אך נחשפים רק בבגרותנו - ולכן לנער קוראים עלם, כי רצונותיו נעלמים – וכנגד, קיימים גם מכשולים וסכנות אשר סובבים אותנו מבלי שנהיה ערים לקיומם, כגון: חיידקים, מחלות, ומיני מרעין בישין

 

ולכן, אם אתם מזדהים עם הנסיך הגדול ומלחמתו למען החיים, אתם מוזמנים כאן ועכשיו, למבוך של החיים, שם תפגשו חייזרים, כי את המפלצות כבר ביטלו (ייתכן שביטלו את המפלצות ועברו לחייזרים בגלל ערכים סוציו-אוקונומיים הקשורים לדור ההייטק

 

החייזרים מייצגים את המחלות, אשר מקיפות ולעיתים אף מתקיפות אותנו

המבוך יביך אותך (המושג מחייב) באופן חיובי, בשלבים הראשונים שלו

אבל אם תעזרו ברופאים או באחיות, תוכלו לחצות את המבוך ולהישאר עם רשמים על החיים כערך עליון, ועל המחלות והמלחמות, שיעזרו לנו כאנשים לחצות את המציאות באיכות חיים

 

 אם אתם מאמינים שיש מחלות, תאמינו שיש להן תרופות! זהו בעצם האיזון בין הטוב לרע בעולמנו

 

המבוך מחולק לשלושה חלקים (כמו כל דבר בצבא, שהרי מדובר במלחמה): כוחות האופל – החיידקים הרעים, כוחות האור – הרופא, האחות, והתאים הלבנים (רקע ירוק), רפואה מונעת - מחר תזרח השמש (רקע ירוק)

 

לאחר חציית המבוך, תשכילו בנוגע למחלות, והדרכים למניעתן, מאחר ורפואה מונעת חיונית יותר, וכן תגלו כי החיים הם באמת ערך עליון, אותו יש לשמר ע"י מלחמה בלתי מתפשרת בכל הגורמים המונעים אותם

 

 אז לחיים ולא רק... עפר 

1.jpg
2.jpg
_3.jpg
4.jpg

האנשה שכתבתי על כוחות האופל

5.jpg

ב. רכב

 
2 קוואסקי.jpg
374401_355983744492746_1692885082_n.jpg

דוגמא להשקת האופנוע ZX12R החזק בעולם קוואסאקי בגני התערוכה והקונספט מכר ומכר 

 סיפור שיוקי לאופנועים

בספר "זן ואמנות אחזקת האופנוע"  מציין המחבר, כי בעולם קייימים שני אבות-טיפוס, שאם שניהם היו נוסעים באותה רכבת, הרומניטקן היה מסתכל על הנוף ואילו השני, הטכנוקרט היה רץ לקטר לראות איך הרכבת מתנהלת מבחינה טכנית. אחת הדילמות של המחבר היא איך מפגישים שני טיפוסים שונים כל כך, כאשר האחד מייצג את המכניזם והשני את הרומנטיקה?  את התשובה תמצאו בביתן 20 בתערוכת אוטומוטור
בתערוכה גישרנו בין שני קצוות מנוגדים, קצה טכני, תוך הדגשים לפן הטכנולוגי ומנגד מופיע קצה רומנטי  הבא לידי  ביטוי באמנות אימפרסיוניסטית

4. כתיבתי המדינית כי גם מדינה נזקקת לשיווק

מפגש התובנות שבין חכמי סין וחכמי ישראל

קמפיין דינמי- צייר לי כוכב חזון המכנה המשותף המואר של סין, ישראל ובית שמש בעיר חנגצ'ו- סין התערוכה נערכה במשך חצי שנה

לאחר שקיעת החמה, מתגלה לעינינו עולם אחר - עולם הכוכבים. העולם הזה, הנחשף לעינינו רק עם בוא החשיכה, נמצא איתנו גם בשעות היום, אלא שאז הוא סמוי מן העין ולכן אין אנו ערים לקיומו. עם הופעתו בשעת לילה, מקבל עולמנו מימד חדש - מימד של כוכבים ומזלות. בקמפיין דינמי, שנערך בסין בעיר Hangzhou- בביתן הישראלי DN05 אנו מזמינים אותך ואת יתר 40 מיליון המבקרים בביתן, לצייר כוכב זורח, המסמל את החזון המשותף של סין, ישראל והעיר בית שמש. בעת הביקור בביתן, נחשף המבקר למהלך דינמי תוך קבלת "הארה" – על פי חכמי ישראל וסין- על הניגודים המשלימים המרכיבים את עולמנו: אור וחושך, אדמה ושמיים, ישראל וסין**....

**סין היא הגדולה שבמדינות העולם מבחינת מספר התושבים והשניה בגודל השטח.

ישראל היא מהקטנות שבמדינות העולם, הן בשטח והן במספר התושבים .

 

על הביתן הישראלי

בסיסה של התרבות הסינית הוא בחוכמה הסינית העתיקה, לדורותיה.

ואילו ישראל היא ארץ התנ"ך, הבסט סלר האמוני והאינטלקטואלי של כל הזמנים.

הביקור בביתן הישראלי מזמן מסע כלכלי- רוחני ותרבותי, החושף בפני המבקר שתי תרבויות שונות מאוד, הרחוקות זו מזו כמרחק מזרח מן המערב, אך הנשענות שתיהן על חוכמה עתיקת יומין, שהיא היסוד לקיומנו גם בעולמנו המודרני.

על קונספט הביתן - בין אור לחושך

ההשוואה אינה שונה מהותית מן ההבדלה. בשני המקרים, המשווה/המבדיל בונה מחיצה בין הדברים המושווים/המובדלים, מחיצה המדגישה את ייחודו של כל אחד מן הדברים המושווים/מובדלים. בדרך זו, אנחנו מבינים טוב יותר את פשר הדברים.הבלטת הייחודיות – והניגודים שבין הדברים – הם הבסיס ללימוד ולהבנה.  מחלת ההרגל מטשטשת

את הניגודים שבעולמנו וההבנה לוקה בתרדמה.

על שיתוף הקהלים ביצירת חזון משותף

הביתן הישראלי מציג "קמפיין דינמי- צייר לי כוכב", שהוא חזון המכנה המשותף המואר של סין  וישראל, תוך שיתוף פעיל של קהלים שונים בציור כוכב (בדרך הפשוטה והרגילה – ואו תוך ניצול טכנולוגיה מתקדמת) ביצירה אחת, משותפת לכל.

הכוכב הוא המכנה המשותף המואר המופיע בדגל סין,בדגל ישראל ובסמל העיר בית שמש, העיר המארחת את באי הביתן והשוכנת ליד ירושלים, בירת ישראל.

הביקור בביתן, על מתכונתו הייחודית , יעיר את המבקר מתרדמת ההרגל ויאיר את עיניו באשר לניגודים שמשלימים המאפיינים את עולמנו...

הספר "בין אור לחושך- מפגש התובנות של חכמי ישראל וחכמי סין"

שהופק והושק בתערוכת אקספו במעמד אנשי ממשל ישראלים וסינים, שלוש רשתות טלויזיה ועוד...

בין אור לחושך-מפגש התובנות שבין חכמי סין

פתח דבר

אנחנו קובעים את דעותינו ועמדותינו תוך השוואה בלתי פוסקת בין דברים שווים ונבדלים, בהבדל דק, או עבה - וחשיפת המשותף והשונה.

מדוע אנחנו מתאמצים לערוך את ההשוואה/ההבדלה הזאת?

לא רק בהבדלה, אלא אף בהשוואה, אנחנו יוצרים איזו מחיצה בין הדברים המושווים, ומציבים אותם זה לצד זה. המחיצה שיצרנו אינה נותנת לנו לערבב בין הדברים, מבליטה את הייחוד של כל אחד ואחד מהם ומסייעת לנו להבין טוב יותר את פשרם. מחלת ההרגל מקהה את עינינו ומטשטשת את ראיית הניגודים וגילויי הייחודיות הקיימים בעולם הסובב אותנו.

הטשטוש הזה הוא סם שינה, המפיל תרדמה על הבנתנו.

לכן תיקנו חז"ל לאזכר במוצאי שבת, בברכת חונן הדעת,

את ההבדלה שבין האור לחושך. כי אם אין דעת – הבדלה מניין?!

כשהחושים מתקהים, רק החריג ויוצא הדופן מצליח לחדור אל תודעתנו.

רק הקיצוניות - בהבדלים, בניגודים - עוברת את מסך האטימות שירד עלינו. לא במקרה מכנה העברית בשם נער את האדם בצעירותו,

בשנים שבהן ערנות מוגברת היא התכונה המאפיינת אותו

(נערי וערני הן אותה מילה עצמה, בשינוי סדר האותיות). חיבור זה מבוסס על ליקוטים מדברי חז"ל*. ניסיתי להעביר בו, באמצעות המילים, את אשר גיליתי בשעה שהתחלתי להבחין בין אור לחושך, במובנם הרחב.

תקוותי היא שהקריאה בספר זה, על מתכונתו המיוחדת, תהיה עבור הקורא לאירוע אשר יעיר אותו מתרדמת ההרגל ויפקח את עיניו לראות

את האור, אך גם את החושך המקיף ארץ. מדובר, אחרי הכל, בניגודים משלימים- כניגודים העומדים במרכז תצוגת הביתן הישראלי בתערוכה זו:

של מפגש התובנות בין חכמי סין לחכמי ישראל.

bar1
bar1

bar2
bar2

bar4
bar4

bar1
bar1

1/4
pic dn05 bar.jpg
הפרסום על סין פרומומדיה 2.bmp
שקופית18 - Copy.JPG
IMG_0039.jpg
שקופית20.JPG
IMG_0058 - Copy - Copy.jpg
שקופית19 - Copy.JPG
שקופית16 - Copy.JPG
Picture 442.jpg
IMG_0070 - Copy - Copy.jpg
קמפיין דינמי סין.JPG