ציור השקפתי היסטורי

פריצת דרך בהבנת הנמצא בפילוסופיה והיסטוריה באמנות פלסטית...

ציור היסטורי.jpg
חצים2.jpg

1. שם הציור: המסע של שרנקה...

מתוך הסידרה: "הכול צפוי והרשות נתונה" - הכאוס על רקע מתמטי*

ציור היסטורי.jpg

שם הציור: המסע של מעוררת מרד גטו וורשה, שרנקה מוילנה...

מימין לשמאל: א. 1937 שרנקה ומרדכי אנילביץ' בצילום המפורסם המשותף בל"ג בעומר ב. 20.2.1941 שרנקה שולחת מכתב לאמי רות על הולדת בתה מאיה ג. ינואר 1942 שרנקה מקריבה את מאיה וחוזרת מוילנה לגטו וורשה ד. משמאל 1943 מרד גטו וורשה ה. המספר 51 מייצג את שמות הלוחמים במצבה

המצוירת בסמוך ברחוב מילא 18 וורשה ו. משמאל למעלה 1948 זמן הקמת הפסל המפורסם בוורשה שבראשו רואים את שרנקה מביטה לעבר התקווה ואוחזת את בתה  מאיה. 

שם הצייר: עפר אלוני, אקריליק על בד, תחום בשני מלבני זהב* (גודל 132 על 42 ס"מ) *יחס זהב- "הפרופורציה האלוהית"– היחס האופטימאלי בין הרוחב לאורך  התגלה על ידי אחד מתלמידיו של פיתגורס היחס  תואר בספרו של אוקלידס "יסודות", לפני כ-2,300 שנים.

2.שם הציור: עקדת יצחק נשית...

מתוך הסידרה: "הכול צפוי והרשות נתונה" - הכאוס על רקע מתמטי*

שם הציור: עקדת יצחק נשית בפועל בינואר 1942 שרנקה מוסרת / עוקדת את בתה מאיה תחת השם ידוויגה סוגאק, בבית לילדים עזובים וחוזרת לגטו וורשה הנצור בנאצים עם המבריחה חייקה גרוסמן לשתי "משימות על" שהתניעו בעצם עדותה של שרנקה את המודעות ההיסטורית בגטו א. רצח כל יהדות וילנה ב.

"החלטנו למרוד" סיפור הקרבה זה שבו אישה מקריבה את בתה ואת חיה למען הכלל, ראוי שיחרט בדור שכל מחשבתו ממוקדת באני, אני ואני.

שם הצייר: עפר אלוני, אקריליק על בד, תחום בשני מלבני זהב* (גודל 132 על 42 ס"מ) *יחס זהב -  "הפרופורציה האלוהית" – היחס האופטימאלי בין הרוחב לאורך  התגלה על ידי אחד מתלמידיו של פיתגורס היחס  תואר בספרו של אוקלידס "יסודות", לפני כ-2,300 שנים. 

3. מלחמת כוחות האור בכוחות האופל 

מתוך הסידרה: "הכול צפוי והרשות נתונה" - הכאוס על רקע מתמטי*

שם הציור: "מלחמת כוחות האור בכוחות האופל" בקצה הימיני של הציור והספירלה בלבן  האור – הטוב  ומשמאל (למטה) צלב הקרס המייצג את השחור – הרע, ובתווך שרנקה רצה לקראת החושך עם מעט אור הדוחה הרבה מהחושך, המאבק שבין האור לחושך ו/או בין הטוב לרע, לובש צורות שונות בחיי השעה

שם הצייר: עפר אלוני, אקריליק על בד, תחום בשני מלבני זהב* (גודל 132 על 42 ס"מ) *יחס זהב -  "הפרופורציה האלוהית" – היחס האופטימאלי בין הרוחב לאורך  התגלה על ידי אחד מתלמידיו של פיתגורס היחס  תואר בספרו של אוקלידס "יסודות", לפני כ-2,300 שנים. 

4. שם הציור: החיים בגטו המנטלי 

מתוך הסידרה: "הכול צפוי והרשות נתונה" - הכאוס על רקע מתמטי*

שם הציור: "הגטו המנטלי" הגטו המנטלי חמור מגטו וורשה, כי שם ראו את החומה וכאן לא ולכן אנחנו לא מודעים למציאות הגטו, האם ג'ורג' אורוול צדק? "מי ששולט על ההווה שולט על העבר". האם בוב דילן צדק? "ההיסטוריה היא דבר מצחיק. היא יכולה להשתנות. אירועים שהאמנו שקרו, אולי לא קרו כלל, ולהפך." 

שם הצייר: עפר אלוני, אקריליק על בד, תחום בשני מלבני זהב* (גודל 132 על 42 ס"מ) *יחס זהב -  "הפרופורציה האלוהית" – היחס האופטימאלי בין הרוחב לאורך  התגלה על ידי אחד מתלמידיו של פיתגורס היחס  תואר בספרו של אוקלידס "יסודות", לפני כ-2,300 שנים. 

5. מרד גטו וורשה: המרד של נשות הלב באנשי השכל – הנאצים

מתוך הסידרה: "הכול צפוי והרשות נתונה" - הכאוס על רקע מתמטי*

שם הציור: המרד של נשות הלב באנשי השכל – הנאצים  תמיד זאת אישה, החל מהמילדות העבריות שהיו הראשונות שמרדו בפרעה, דרך הנשים שמרדו בתקופת חנוכה וכלה במרד גטו וורשה, שאת עיקר המרד חוללו הנשים, ע"פ פרופ' ישראל גוטמן ודו"ח שטרופ, וכפי שביטה זאת הצייר דלקרואה בציורו המפורסם "החירות מובילה את העם" שבמרכזו דמותה של מריאן המובילה את המהפכה הצרפתית 

שם הצייר: עפר אלוני, אקריליק על בד, תחום בשני מלבני זהב* (גודל 132 על 42 ס"מ) *יחס זהב -  "הפרופורציה האלוהית" – היחס האופטימאלי בין הרוחב לאורך  התגלה על ידי אחד מתלמידיו של פיתגורס היחס  תואר בספרו של אוקלידס "יסודות", לפני כ-2,300 שנים. 

6. מה בין המרד באישי למרד החברתי

מתוך הסידרה: "הכול צפוי והרשות נתונה" - הכאוס על רקע מתמטי*

שם הציור: "המתח שבין המרד באישי למרד החברתי" במהות כל אדם בנוי מאישי וחברתי, מחד ה"אני" הנדיר שלך שאין בלתך ומנגד הצורך החברתי שלך סותר את ה"אני" והשאלה איפה שביל הזהב? כי אם תגזים לכיוון ה"אני" תתבודד כמו רובינזון קרוזו ואין לך סיכוי להצליח ואם תגזים לכיוון החברתי זאת התאבדות של נדירותך...

שם הצייר: עפר אלוני, אקריליק על בד, תחום בשני מלבני זהב* (גודל 132 על 42 ס"מ) *יחס זהב -  "הפרופורציה האלוהית" – היחס האופטימאלי בין הרוחב לאורך  התגלה על ידי אחד מתלמידיו של פיתגורס היחס  תואר בספרו של אוקלידס "יסודות", לפני כ-2,300 שנים. 

7. שם הציור: ההרגל של כצאן לטבח

מתוך הסידרה: "הכול צפוי והרשות נתונה" - הכאוס על רקע מתמטי*

שם הציור: "ההרגל של כצאן לטבח"  האם המושג "אל תתרגלו" של מרדכי אנילביץ' שממנו הם מרוויחים את כספם, מוכחש ע"י מוסדות השואה? איך ייתכן שמוסדות השואה הולכים בניגוד לצוואתו של מרדכי אנילביץ': "אל נשכח שהכבדה במלחמות היא המלחמה בנו עצמנו: לא להתרגל ולא להסתגל לתנאים אלה! המסתגל (גם לתפקידו הרם ע.א) חדל להבחין בין טוב לרע – הוא נעשה עבד בגוף ובנפש. בכל אשר יקרה אתכם, זכרו תמיד אל תתרגלו! אל תסתגלו! מרדו במציאות הזאת!"

שם הצייר: עפר אלוני, אקריליק על בד, תחום בשני מלבני זהב* (גודל 132 על 42 ס"מ) *יחס זהב -  "הפרופורציה האלוהית" – היחס האופטימאלי בין הרוחב לאורך  התגלה על ידי אחד מתלמידיו של פיתגורס היחס  תואר בספרו של אוקלידס "יסודות", לפני כ-2,300 שנים. 

8. הסכסוך הראשון בעולם, קין והבל

מתוך הסידרה: "הכול צפוי והרשות נתונה" - הכאוס על רקע מתמטי*

שם הציור: "הסכסוך הראשון בעולם, קין והבל הקנאה, התאווה והכבוד מוציאין את האדם מעולם" הכוונה במוציאין, מוציאים את האדם מהעולם כי הוא מאבד את שפיותו - הנורמליות ולא משנה אם זה במאבק בין זרים או אחים, משפחה...

שם הצייר: עפר שרנקה אלוני, אקריליק על בד, תחום בשני מלבני זהב* (גודל 132 על 42 ס"מ) *יחס זהב -  "הפרופורציה האלוהית" – היחס האופטימאלי בין הרוחב לאורך  התגלה על ידי אחד מתלמידיו של פיתגורס היחס  תואר בספרו של אוקלידס "יסודות", לפני כ-2,300 שנים. 

9. המאבק שבין הצבעים הקרים לחמים

מתוך הסידרה: "הכול צפוי והרשות נתונה" - הכאוס על רקע מתמטי*

שם הציור: "המאבק שבין הצבעים הקרים לחמים ו/או המלחמה של הטכנוקרט הקר אל מול הרומנטיקן – בצבע חם."  כעיקרון קיימים שלושה צבעי יסוד, כחול, אדום וצהוב, משלושת הצבעים האלו יוצאים מיליוני גוונים על מנת ללמוד מבלי להתעייף מהמורכבות של שלל הגוונים, יש ללמוד על המהות תחילה המורכבת כאמור משלושת צבעי היסוד.

שם הצייר: עפר שרנקה אלוני, אקריליק על בד, תחום בשני מלבני זהב* (גודל 132 על 42 ס"מ) *יחס זהב -  "הפרופורציה האלוהית" – היחס האופטימאלי בין הרוחב לאורך  התגלה על ידי אחד מתלמידיו של פיתגורס היחס  תואר בספרו של אוקלידס "יסודות", לפני כ-2,300 שנים. 

תרמו למציאת מאיה

לפרטים והזמנות: טל: 050-2578313 עפר אלוני סטודיו צופן התקווה, שד' הרצל 120 ירושלים  

© 2020 by Ofer Aloni  - Code2Hope.net  כל הזכויות שמורות

  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram